Satellit
Auf Karte anzeigen
  • Tag 11

Bach Ma national Parc

13. Juli 2023 in Vietnam ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag de vereenvoudigde trekking van Sapa. We gaan naar het Nationaal Park van Bach Ma. De hoogste top is 1400 m en dus valt het wandelen zeer goed mee, af en toe wat uitdaging maar vergeleken met Sapa is dit echt een makkie. We wandelen ook grotendeels in de schaduw. De gids had ons aangeraden alvast zwemkledij onder onze wandelbroeken aan te doen, omdat we onderweg in een meer kunnen zwemmen. Dit laten we ons geen 2x zeggen en we nemen een plons in het heeel koude water. Verfrissend is het wel. Over de picnic valt echt niets te vertellen, tenzij je koude , halfgebakken frieten samen met een wakke croque monsieur lekker vindt, maar uit respect voor onze gids die de 5 zakken de hele route heeft gedragen, eten we dit gewoon op 🥴.
    Vroeger zaten hier tijgers, apen, bergkippen, maar die zijn allemaal verdwenen, deels door de jacht, deels door het feit dat ontbossing ook hier plaatsvindt. We zien enkele kleine insecten zoals sprinkhanen, wandelende takken, vlinders, maar meer dan dat zit er niet in . Of toch wel, enkele fraaie exemplaren spinnen, die Matthias met graagte in close up neemt voor Margaux. 🕷️🕷️ Er is hier ook ooit een regenworm van 1,5 m gevonden. We stoppen nog aan een waterval van 300 m hoogte, de hoogste van Indochina, maar we zien die ook enkel uit de hoogte. Op naar het volgende verblijf in Hoi An, met tussenstop aan de 'five lakes' , voor fotootjes.
    's avond zeeer lekker gegeten in The Soul , zeer fijn en lekker dessert ! Tot morgen