Vietnam

Top 10 Travel Destinations Tỉnh Quảng Nam
Show all

Hoi an

May 3, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 23 °C

Inmiddels zijn we met de trein aangekomen in Da Nang, en daarna met een taxi naar Hoi An. We sliepen allemaal heerlijk in de nachttrein, mede dankzij de kinderen die in de cabine zaten te krijsen. Hoi an is van oudsher een stad die domineert in de textielindustrie. Ook nu is het een bekende plek om een maatplek te laten maken. Er zijn zo'n 300 winkels, en vast nog veel meer schimmige zaakjes, die deze dienst uitvoeren. Wij gingen gister naar het oude centrum, een plek die gekenmerkt wordt door de bootjes op de rivier en de lampionnen. Er waren hier ontzettend veel kraampjes die je allemaal dezelfde troep aansmeerden, waar we dus overduidelijk veel hebben gekocht. Vandaag gingen we golven op de golfbaan, iets wat velen van ons nog niet zo vaak hadden gedaan. Youp stal de show. Daarna hebben we lekker gegeten bij een burgertent en scooterden we naar huis. Gister hadden we fietsen gehuurd, maar die gaven ons zoveel ongeluk dat we toch maar weer vertrouwd voor de scooters gingen. Morgen gaan we een kookcursus doen! Zin in. Tot snel.

Ruben: Het is lang geleden dat ik van me heb laten horen maar hier ben ik weer. Sinds ik in chiang mai ben ben ik eigenlijk elke avond met mensen In het hostel gaan chillen. Het uitgaansleven is er wel leuk. Na 2 dagen kwamen tijs en Casper ook in chiang mai aan. We zijn toen nog 1 dag gebleven en daarna hebben we op brommertjes een tocht naar pai gemaakt. De route was erg mooi en je kon lekker leunen in de bochten. In pai zijn we eigenlijk elke avond uitgegaan en op kleine tripjes gegaan overdag. Vanavond is een rustavond dus we gaan nu niet uit. We blijven hier nog een paar dagen en ik vlieg de 10 naar vietnam om de jongens weer te zien.

Koken met Jesse 4, tipsy tuben met ruben

May 4, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 24 °C

Hallo mensen, er is weer een kookcursus geweest! En deze was erg leuk, dus dat is fijn. Het begon om half 9, toen kregen we een tour over de markt. De markt heeft vis, vlees en groente en opent al om 4 uur. Dan komen de grote hotels langs, en die kopen al het lekkere eten. Onze lieve tourguide vertelde ons vanalles over de cultuur en het eten wat we zagen. Ze had leuke quizjes, grapjes die ze meteen weer uitlegde en een stel leuke tips voor vrouwen om mooie huid te krijgen. "Is good for skin woman, not for man. You know what good for man? Woman." Volgens de Vietnamese cultuur zijn minder knappe mannen beter, want die gaan niet vreemd. Gelukkig is dat in onze cultuur niet zo, anders hadden wij allemaal een probleem. Na de markttour, waar we heel veel nare beelden van vlees en vis zagen, kregen we een korte tour door het restaurent, en de mensen die erin werkten. De werknemers deden elke dag hetzelfde, en dat al jaar en dag, en dus zagen al hun taken er simpel uit. Als wij het dan probeerden bleek het vaker wel dan niet een mislukking. We mochten daarna 4 gerechten maken: Wontons, Papayasalade, Gevulde inktvis en gekarameliseerde banaan. Hierdoor waren we zo'n 4 uur lang aan het koken en eten, wat heerlijk was. De Vietnamese keuken is lekker, veel vissaus vooral, en we hebben er goed van genoten. De ingrediënten die we gebruiken zijn niet speciaal, vrij simpel zelfs, maar de kwaliteit en de verhouding van de ingrediënten maken het een smaakexplosie. Het koken ging bij niemand echt goed, mede dankzij de reis, maar bij iedereen was het wel heel lekker. Moet je nagaan hoe lekker het is als we allemaal weer een beetje kunnen koken. We hebben ervan genoten. Als jullie de recepten willen, moet je dat maar vragen. Tot snel.

Ruben: Vandaag stonden we laat op, we hadden gister een rustdag en daar hebben we erg van genoten. Toen we in de ochtend wakker werden vertelde tijs dat hij ziek was, hij had zijn hele bed onder gezweet. Casper en ik gingen alsnog volgens plan tipsy tuben. Dat is met opgeblazen autoband de rivier af dobberen terwijl je alcohol consumeert. Het was erg leuk en grappig. Ik liet nog mijn telefoon in het water vallen maar heb hem gelukkig weer gevonden. Ook was onze ingekochte alcohol snel op, we hadden ook geen geld mee. Maar toen vonden we een flesje sterke drank en kregen we nog een flesje soju, dus we waren aardig aangeschoten uiteindelijk. We zijn toen naar huis gegaan, hebben wat gegeten en hebben een uurtje geslapen. Nu gaan we weer uit, maar als het niet zo leuk is gaan we gewoon slapen want we zijn best wel moe beide.

My son en de eerste keer zon!

May 6, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 26 °C

Hallo luitjes, hier is de laatste update met Emiel en Simon. Morgen gaan zij weg, terug het vliegtuig in naar Nederland. De twee weken lijken heel snel te zijn gegaan. De reis gaat sowieso heel snel voor ons gevoel. Nu nog maar 18 dagen en dan stappen we het vliegtuig in naar huis. Al lijkt het wel eeuwen geleden dat we ooit het vliegtuig naar Sri Lanka in stapten. Een land waar we nu overigens niet meer naartoe zouden kunnen, gezien de huidige staat van het land. Gisteren pakten we snel de scooters en gingen we naar My Son, een hindoeïstisch tempelcomplex uit de Champa tijd. Althans, we dachten dat we snel de scooters gingen pakken. Eerst was Simon de sleutel kwijt, waarop we een uur moesten wachten. Hij lag natuurlijk gewoon in het bakje in de scooter. Daarna wilden we wegrijden, maar bleek een andere scooter ineens niet meer te werken. Toen kregen we een nieuwe. Het complex zelf was mooi, maar wel erg verlaten, en danzij de rode bakstenen leek het allemaal wat neppig. Er was ook een dansgroep een soort traditionele dans aan het oefenen. De locatie was prachtig, de dans wat minder. Desalniettemin deden de dames hun best, en zag het er erg leuk uit. In de avond gingen we nog een keer naar een leuk etenstentje waar we al eerder ook waren, en de eigenaars waren ontzetten blij ons te zien. Youp was wel zijn scooter kwijt, iemand anders had die meegenomen. Soms passen meerdere sleutels op dezelfde scooter. Het hotel wilde Youp laten betalen, maar uiteindelijk hoefde dat toch niet. De scooter is weer terecht. Vanochtend namen we onze eerste ochtendduik in de zee. Het was wat frisjes, maar vandaag was ook de enige echte warme dag tot nu toe. Veel zwembad dus vandaag. Ook deden we een heerlijke oliemassage,die echt geweldig was. We hebben er intens van genoten. Zodadelijk bonte avond, en wat eten. Tot snel

Ruben: Vandaag stonden we wederom laat op. We hebben even een rondje gereden en vanavond gaan we weer uit. Tijdens het eten van onze pizza kwam een hond even langs en de pizza was erg lekker. We blijven nog iets langer in pai en gaan de 8e weer naar chiang mai. 2 dagen daarna zal ik vanuit chiang mai naar Vietnam vliegen om de jongens weer te ontmoeten.

Wasserkokosnussdorf

February 20 in Vietnam ⋅ ☀️ 30 °C

... oder auch Cam Than (+ weitere Wörter, die keinen Sinn für mich ergeben). Da war ich.

Meine Guidin hat mich mit ihrem Roller abgeholt und dann gings ins Kokosnuss Dorf. Da sind wir dann in son traditionelles Korbboot und haben uns durchschippern lassen. Rammelvoll, sehr viele Koreaner, die offenbar Party mögen aber auch Briten. Lustig wars aber trotzdem ... kann man mal machen.Read more

Hoi An

February 20 in Vietnam ⋅ ☀️ 30 °C

ein altes Handelsstädtchen, von Flussläufen durchzogen... man kann schön rumflanieren mit viel Handwerk- und Kunst-Geschäften, Galerien, kleinen Garküchen mit Leckereien, kleinen Restaurans und Cafés ... wenn es dunkel wird geht die Laternen und Lichter Orgie los. Auch man selbst kann sich handgemachte Papierschiffchen kaufen,ne Kerze drauf und schwimmen lassen oder man lässt sich mit sonem Lampion Schiff rumfahren ....der Ort ist wirklich eines der schönsten Orte, die ich ich je gesehen habe...wenn es nicht so unglaublich voll wäre mit Touristen... ich glaube hier kann man so richtig Zeit verbringen...Read more

Hoi An Memories

February 23 in Vietnam ⋅ ☁️ 25 °C

...eine Show über die Geschichte dieser Stadt. Eigentlich ist das eine ganze Insel dieser vielen kleineren Inseln hier. Zur hälfte Showgelände für die gleichnamige Show, die andere Hälfte sone Art Themenpark mit Hotel. Das Ganze Themenparkgedöns ist ganz niedlich aber nicht so meins. Die Show war allerdings wirklich schön und aufwändig gemacht und auch nicht kitschig oder doof sindern einfach nur schön irgendwie...leider Fotos und Videos nicht erlaubt...ich hab trotzdem ein paar Schnappschüsse gemacht...Read more

My Son

February 24 in Vietnam ⋅ ☁️ 24 °C

... was gesprochen "Mi Son" klingt und übersetzt eben nicht Mein Sohn heisst sondern Schöner (My) Berg (Son).
      Eine uralte Tempelanlage der Champa Kultur, die eher Hindus waren und dort Shiva ein Zuhause gebaut haben:) über 70 Tempel wurden da Anfang 20JH von den Franzosen ausgegraben.
      Die Champa hatten irgendeine Bauart (fugenlos), die man bis heute nicht reproduzieren kann. Alles was man versucht zu rekonstruieren setzt Moos an und zerfällt recht fix weil im Dschungel. Die alten Strukturen bleiben wie neu .... wenn da nicht die Amis während des Vietnamkriegs ein Massaker an den Leuten begangen hätten, die sich darin verstecken wollten. Dabei haben sie die ganze Anlage auseinandergenommen.
      Man sieht überall die Einschusslöcher und Bombenkrater - ist wirklich schade drum. Man versucht irgendwie mühsam das nach und nach zu rekonstruieren. Die schriften hat man wohl bis heute nicht entziffern können.
      Interessant dass der übliche Hindu Zirkus nicht stattfindet und es ist sehr sauber und gepflegt alles. Ein schöner Ort, wenn mal von den Spuren des Massakers absieht 😅. Franzosen aber auch Einheimische haben den Statuen die Köpfe abgesägt. Die stehen jetzt zum Teil in Wohnzimmern und zum anderen Teil im Pariser Louvre. Die Franzosen haben den Statuen dann noch schlechte Kopf-Kopien verpasst, sieht man aber sofort, dass das Ersatz ist...

Das Alles morgens halb 6 mit dem Guide Philipp

Hoi An Fortsetzung

February 24 in Vietnam ⋅ ☀️ 28 °C

.. ich war ja zwischenzeitlich in eben diesen Ort gezogen, weil ichs einfach so nett fand da. Und es ist wirklich noch netter als ich dachte ... wenn es nicht so unglaublich voll wäre dort überall....

10. Tag Hoi An Altstadt - Tailor - Beach

February 29 in Vietnam ⋅ ⛅ 28 °C

Am zehnten Tag unserer Reise und den ganzen Tag in Hoi An haben wir uns dazu entschlossen, die Altstadt zu erkunden. Auf Empfehlung unseres Hotels sind wir „leider „ zum Schneider gegangen.
      Nachdem wir ordentlich Geld ausgegeben haben für neue Kleidung sind wir mit den Fahrrädern, die knapp 7 km zum Strand gefahren und genießen dort jetzt den Rest des Nachmittags

11. Tag Hoi An

March 1 in Vietnam ⋅ ⛅ 26 °C

Nach einem tollen Frühstück sind wir zum Schneider gefahren um unsere neue Kleidung zu probieren.
      Ein paar kleine Änderungen werden noch gemacht und heute Nachmittag können wir alles holen.
      Doris hat noch Seide gekauft für „Eamel“

Dann auf zur Coconut Village un die Basket Boote anzuschauen und danach noch einmal zur Esco Beach 🥰

Tỉnh Quảng Nam, Tinh Quang Nam