Eindelijk geland in Saigon

July 16, 2023 in Vietnam ⋅ 🌬 33 °C

Deze dag is een transit dag. Na het ontbijt leggen we ons even aan het zwembad waarna een chauffeur ons oppikt om 12u om ons naar de luchthaven te brengen. Daar volgt een korte vlucht van 2u naar Ho Chi Minh City, voorheen Saigon.

Onze vlucht had moeten opstijgen om 14u30 maar bij aankomst op de luchthaven is die al uitgesteld naar 15u. Dit allemaal door uitlopers van tropische storm Talim in het Noorden van Vietnam. Eenmaal opgestapt op het vliegtuig deelt de Gezagsvoeder mee dat we een uur gaan moeten wachten, nog steeds door het slechte weer. Om 17u stijgt het vliegtuig dan toch uiteindelijk op.

2 uur later lijken we klaar om te landen, maar helaas had de piloot nog een fijne mededeling : we gaan nog eens rondcirkelen! Door het slechte weer zijn ze meer vliegtuigen die wachten in de rij om te landen.

Om 19u30 landen we dan eindelijk in Saigon. Onze vrouwelijke gids staat klaar om ons naar het hotel te brengen. Ze heeft zelfs banh mi mee!

Maar wat een verschil met onze vorige stops! Saigon heeft 12 miljoen inwoners op zo'n 2.000km2. Dat is 1/15de van de oppervlakte van België. Dit is de echte grootstad, de metropool. Goed voor 25% van het GDP van Vietnam. Door het late uur zien we niet veel meer van de stad en besluiten we nog snel iets eenvoudig te eten in de stad.

Het hotel is dik in orde, tijdens onze wandeling naar het hotel zien we verschillende dikke ratten en kakkerlakken. Dat hoort bij de grote stad zeker?