Satellite
Show on map
  • Day 1–2

    Onderweg naar Zuid-Afrika 🛩

    October 18, 2023 in South Africa ⋅ 🌙 17 °C

    Om 6.00uu vanochtend de deur uitgegaan om met de bus naar Schiphol te gaan. Tegenwoordig kun je heel makkelijk reizen met je pinpas dus met de pas in de aanslag de bus ingestapt.
    Inchecken ging echter niet, andere paal proberen..ook niet. Dan maar melden bij de chauffeur..." ga maar zitten hoor", zegt ze. Nou da's nog eens een fijn begin van je reis😅.

    Op Schiphol zag ik al vrij snel een andere reisgenotde staan waar ik mee had afgesproken.
    Samen op weg naar de bagagedrop off. Ook daar ging alles voorspoedig.
    Door naar de GWK om geld te halen wat ik had besteld.....pff wat een rij. Bleek een klein groepje te zijn maar wat ze allemaal aan het doen waren geen idee maar 10 minuten later stond ik nog steeds te wachten 🤬.
    Gelukkig kwam er eindelijk een andere cassiere bij en 5 min later konden we naar de beveiliging. Hier verliep ook alles soepel en snel.
    Even rustig aan een bakkie gedaan en even verder kennis gemaakt met mijn reisgenote.

    Tijd om naar de gate te gaan en al snel konden we boarden. Alles leek ook hier weer soepel te verlopen maar helaas....2 passagiers hadden zich niet op tijd gemeld bij de gate dus moest hun bagage er weer uit.
    Met een kleine vertraging konden we nu echt vertrekken, over de Schipholtunnel en weer terug over de schiphol tunnel. Ik dacht nog, hier zit toch geen startbaan. 🤔
    We kregen het bericht dat we vanwege een medisch probleem van 1 van de passagiers terug moesten naar de gate.
    2 ambulance broeders en 4 man Kmar in het vliegtuig (wat moet je met 4 man Kmar in zo'n krap toestel) Mevrouw werd gelukkig al snel van boord gehaald.
    Uiteindelijk om 11.17u de lucht in ipv 9.45u, flinke vertraging dus.

    Inmiddels is de vlucht halverwege en kom ik erachter dat er gratis wifi is voor texting only. Dus die gelijk aangezet in de hoop de tijd te kunnen doden, men wat een lange vlucht.

    We hebben lekker "door gevlogen". We kwamen de oorspronkelijke tijd aan.
    Daarna door naar ons hotel op het vliegveld, inchecken en nog even wat drinken met de groep. Nu is het inmiddels 00.15 uur en lig ik uitgeteld op bed. Voor nu genoeg, de wekker gaat weer om 6.30uur.

    https://citylodgehotels.com/hotels/152/City-Lod…
    Read more