Wauw!!!!

October 19, 2023 in South Africa ⋅ ⛅ 28 °C

Vanochtend op tijd op voor het ontbijt in ons hotel bij het vliegveld, ruime keuze en super vriendelijk personeel.

Om 8.45uur was onze chauffeur Dixon er om ons naar de gate van Welgevonden Game Reserve te brengen. Een rit van zo'n 3uur.
    Aangekomen bij de ingang werden we opgewacht door onze ranger Patrick. Een klein feestje want de champagne🍾 stond al voor ons klaar. Wat een start van je vakantie. Daarna snel de spullen in het voertuig en op voor een rit van 3 kwartier naar onze lodge, Sekala Lodge.
    Onderweg al wat zebra's, bavianen, zwijnen en vast nog meer gezien maar dat weet ik even niet meer.

Bij onze lodge werden we opgevangen door het personeel. Wat een vriendelijk ontvangst ook weer.

Snel de kamers (kamer kan ik het niet noemen, het is bijna groter dan mijn eigen woning) verdeeld. Wat een gaaf huisje, ik hoop morgen even meer tijd te hebben om foto's van de lodge te maken. Het uitzicht vanuit het hoofdgebouw is ook geweldig.

Maar we hadden weinig tijd want om 15. 30 uur moesten we de jeep in voor onze 1e gamedrive. Er was bericht gekomen dat er in de ochtend een impala (geloof ik) gedood was door een cheeta en de verwachting was dat de cheeta zich nog tegoed zou doen aan het beestje. Onderweg dus geen tijd om te stoppen voor nijlpaarden, zebra's en neushoorns.
    Bij de plek aangekomen stonden er al een paar andere jeeps.
    En ja hoor de impala lag nog in het veld en de cheeta lag op zijn gemak een stukje verderop.
    En als verrassing kwam er ook nog een kudde olifanten op de plek af. Je wist niet waar je nou moest kijken, cheeta of olifant.
    Omdat er maar 4 jeeps tegelijk op een spot mogen staan was het voor ons weer tijd om door te gaan.

Inmiddels kreeg onze ranger door dat er 2 leeuwen waren gespot, een mannetje en een vrouwtje. Dus op naar de volgende plek waar we inderdaad een heel lui mannetje zagen liggen en een iets actiever vrouwtje. En omdat de zon al onderging ook nog even die geprobeerd vast te leggen.

Na deze beleving in het donker terug naar de lodge waar een heerlijke maaltijd voor ons klaarstond.

Inmiddels is het 22.00u, gedouched en de dag weer even vast gelegd zodat jullie weer kunnen meelezen. Nog geen tijd gehad om de foto's op mijn camera terug te kijken dus de foto's zijn even snel met de telefoon gemaakt.
    Morgen hopelijk wat tijd om foto's te bewerken.