Nieuwe dag

October 21, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 31 °C

Vanochtend om 6u vertrokken voor onze volgende drive. Deze ochtend iets minder gezien maar dat kan bijna niet anders gezien alle kadootjes van voorgaande dag. Op zoek geweest naar een hyena maar niet gevonden. Vrouwtjes leeuw wel gevonden maar zat teveel achter bossages.

Terug naar de lodge voor weer een heerlijk ontbijt. Foto's uitzoeken voor de fotobespreking. Nog 2 puntjes waar ik de komende dagen mee aan de slag ga.

Om half 4 weer in de jeep voor de gamedrive. Op zoek naar de luipaard en hyena die nog op ons wensenlijstje staan. Het was vandaag echter zo warm dag er weinig dieren te zien waren.
    Ineens gaf onze ranger gas bij en waren we dus blijkbaar weer onderweg naar een site waar wat gezien was. En jahoor, 3 olifanten die in het water verkoeling zochten. Bijzonder om ze zo te zien.
    Nadat we weer zijn doorgereden kregen we door dat er bijna op dezelfde plek leeuwen gezien waren dus hup weer snel terug.
    We konden niet geloven wat we zagen, 1 mannetje met 7 leeuwinnen en een zoon. Wat schitterend. Dit mannetje en vrouwtje hebben we van de week al eerder gezien.

Daarna was het tijd voor de bush diner. Wat een ervaring. Een schitterende plek waar het kampvuur al aanstond en de kok op houtskool ons eten aan het klaarmaken was en op de achtergrond de ondergaande zon. Een plek en ervaring die je eigenlijk niet kunt omschrijven maar ik hoop dat de foto's genoeg zeggen.