Satelit
Tampilkan pada peta
  • Hari 174

    Brissie

    17 Januari 2023, Australia ⋅ ⛅ 27 °C

    Na m’n National Parks avontuur ben ik eerst weer een beetje terug omhoog gegaan, omdat ik daar graag de Glass House Mountains wilde zien. Vernoemd door captian Cook naar de glasblazerijen in York, omdat ie vond dat de gekke vorm van de bergen daar op leek.
    Vervolgens had ik een paar nachten in Brisbane geboekt. Ik had eigenlijk geen verwachtingen ervan. Veel mensen zeiden dat je maar 1 dag voor Brissie (zoals de locals het noemen) nodig had en dat zou je het wel gezien hebben, maar ik vond 3 dagen eigenlijk perfect. En het was echt een hele leuke stad! Grote rivier in het midden met veel bruggen erover, wel veel nieuwbouw maar de omliggende wijken waren meer leuke hipster wijkjes. Deed me een beetje denken aan de moderne delen van Londen. Was heel leuk om weer even in een grote stad te zijn, eigenlijk m’n eerste grote stad in Aus! Maar na die 3 dagen had ik er ook wel weer genoeg van haha.
    Hier heb ik ook viavia een nieuwe travelbuddy ontmoet, een jongen uit Duitsland. Hij reist een paar weken met me mee in de auto naar het zuiden met z’n tentje. Dus ik ben alweer niet meer alleen :) Volgende stap is naar het zuiden, en naar een nieuwe staat na 6 maanden in Queensland: New South Wales. Ben benieuwd!
    Baca selengkapnya