Satellite
Show on map
  • Day 195

    Down the coast we go

    February 7, 2023 in Australia

    Ik ben ondertussen in Sydney, maar heb op de weg naar beneden nog veel moois gezien! Heb gekampeerd bij een oude convict gevangenis, aan het strand, aan een meer in Myall Lakes District, naar een Koala hospital geweest (zooo cute), en natuurlijk een waterval bezocht! Ellenborough Falls is de hoogste single drop waterval in NSW en de op 1 na hoogste in Australië (bij de hoogste ben ik ook geweest in QLD als jullie je dat nog kunnen herinneren ;)) Heel indrukwekkend weer.

    In Port Stephens ben ik gaan sandboarden. Dit was in een prachting duin landschap. We werden erheen gereden in een 4WD bus want het was echt in de middle of nowhere, heel mooi, net een echte woestijn. Ze deden er zelfs kameel ritjes maar dat hoefde dan ook weer niet van mij ha.

    Ben ook gaan wijnproeven in Hunter Valley, dit is ongeveer een uur landinwaarts van Newcastle (dat dan weer ongeveer 1.5 uur boven Sydney ligt) en één van de bekenste wijnregios in Australië. Ik had nog nooit echt zoiets gedaan dus was heel leuk! Ook nog een nachtje in Newcastle geweest, dit is een echte oude industrie en havenstad en voelde best wel Engels, hoewel dat misschien ook kwam omdat het regende haha.

    Nu dus een paar dagen in Sydney, dan Blue Mountains en dan weer verder naar het zuiden!
    Read more