Tassie pt I

March 28, 2023 in Australia ⋅ 🌧 15 °C

Alweer 2 weken op Tassie! We zijn dus eerst naar Cradle Mountain gereden, met een tussenstop in Sheffield, ‘Town of Murals’. Hierna werd het een beetje te koud voor ons in het binnenland (6 graden snachts, niet ideaal voor kamperen) en we waren hiervoor natuurlijk ziek en de 2 lange intense hikes in Cradle waren misschien een beetje veel, dus we wilden naar de kust om hopelijk wat warmer weer mee te pakken en beetje te rusten.
    Dus we zijn in Freycenit NP op een mooie camping aan het strand gaan staan. Ik ben daar nog Mt Amos op geklauterd (kreeg een beetje Cradle Summit flashbacks, maar in de zon dit keer!).
    Hierna wilden we even wat anders dus zijn we naar Hobart gereden en daar een paar nachtjes gaan sightsee-en. En Hobart verbaasde me heel erg! Het is by far mijn favoriete stad in Australië! Ik denk dat dat vooral komt omdat het heel erg Europees aanvoelt haha, en er zijn veel leuke hippe barretjes en winkeltjes. Én een héél vet museum: Mona ‘Museum of Old and New Art’. Het gebouw zelf was al kunst, net of je in een James Bond villian hideout rondliep, of een sci-fi movie. Was zeker een geslaagd city tripje :)