Satellite
Show on map
  • Day 252

    Tassie pt 2

    April 5, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 16 °C

    Na Hobart zijn we naar New Norfolk gegaan, ongeveer een uur van de stad. Het hoogtepunt hier was een enorme antiek winkel (met lieve kat) op een terrein waar overal gekke oude objecten stonden en verroeste auto’s en nog veel meer. Heel leuk om rond te lopen. Er was zelfs een verlaten oud asylum waar ze nu ghost tours doen. Brrr
    De volgende stop was Mount Field NP met weer prachtige alpine omgeving. We kwamen zelfs een skilift tegen want je kan daar ook skiien in de winter. Het lijkt best bewolkt op de foto’s maar in de vallei waar we kampeerden hadden we eindelijk een paar warme zonnige dagen.

    Ondertussen waren we ook op zoek naar werk want we hadden het een beetje gehad met het rondreizen. Ik was natuurlijk al sinds begin januari non stop aan het reizen en Nik daarna met mij ook. En Fred en Joke kwamen natuurlijk snel en aangezien ik de auto mee nam moest Nik iets vinden waar hij die paar weken kon blijven! Dus toen zijn we terecht gekomen op een aardappel farm in Smithton, in noord west Tasmanië. Hier konden we terecht in een huis samen met een ander backpacker stel, dus dat was lekker. Ik heb daar uiteindelijk maar een week gezeten, maar Nik heeft daar 5 weken gewerkt en lekker wat geld kunnen verdienen.
    Ik moest natuurlijk weer terug naar Hobart om de ouders op te pikken! 😁 Dat was ongeveer 6 uur rijden, maar heb ik in 2 dagen gedaan. Was ook wel leuk om weer in mn eentje met de auto op stap te zijn alhoewel het heeeeel koud was (2 graden snachts) dus heb er niet echt van kunnen genieten..
    Read more