Op grote hoogte

July 9, 2016 in Peru ⋅ 🌙 11 °C

Dag 4 alweer. Tijd om van Lima door te gaan naar Cusco. Voor wie het niet kent, het is een stad in de Andes op 3300m hoogte. Cusco betekent 'navel van de aarde'. Het is in Zuid Amerika de oudste en nog steeds bewoonde stad. Heel bijzonder dus. We hebben nog niet veel meer gezien dan tijdens onze taxirit van het vliegveld naar het hotel, maar Cusco ziet er veelbelovend uit. Morgen gaan we de stad op een rustig tempo verkennen. Vanwege de hoogte wordt aangeraden de tijd de nemen om te acclimatiseren. Wij zijn een beetje eigenwijs geweest en hebben een vlucht genomen van Lima naar Cusco. Dit is nu wel te voelen, we zijn enigszins dizzy en licht in ons hoofd. Maar dat komt vast goed, want we drinken veel water en hebben ook al genoten van de Peruaanse coca-thee. We zitten nu in het Ninos hotel, opgericht door een Nederlandse vrouw om kinderen te helpen. Het ziet er goed uit en ook het restaurant dat erbij zit is goed gekeurd. Ook scheen vanmiddag zowaar de zon, daar worden we blij van. 😄 's Nachts daalt de temperatuur naar het vriespunt dus ben benieuwd hoe we de nacht gaan doorkomen. Maar nu chillen we met een boekje bij het haardvuur. Fijne zondag! 🙋Read more