Satellite
Show on map
  • Day 10

    Lampion maken

    March 9, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 24 °C

    Om 7u was Stan dan echt wakker en wou hij meteen uit bed. Jammer voor mij want dan moet ik ook opstaan..🥱 Een uurtje later zijn Tess en Lars dan ook wakker. Het wordt opnieuw een slow morning na een lekker ontbijt. Het is vandaag wat bewolkt en wat ‘frisser’ (24 graden). Tess wandelt toertjes op de zwembadrand terwijl ze gekke geluiden maakt en Stan moet hiermee lachen. Plots schuift ze uit en valt ze in pyjama en zonder bandjes in het zwembad 😱. Lars en ik schieten recht, maar de poetsvrouw is het dichtste bij en vist haar uit het water. Ik zag de paniek in haar ogen terwijl ze onder water lag te spartelen.. 😢 We troosten haar, knuffelen haar hard en ook ik laat een traantje van het verschieten. Nog geen 2 minuten later begint ze te zeggen dat ze wil zwemmen mét haar bandjes (duidelijk geen trauma opgedaan)🤿. Tess en Lars gaan dan zwemmen, Stan houdt zich rustig bezig en ook ik kan wat relaxen. Het enige wat ik echt mis in alle stoelen hier zijn kussens! Onze poepen beginnen pijn te doen 😂.
    ‘s Middags eten we en gaat Lars opnieuw een dutje doen met Stan. Ik leg alles klaar voor onze activiteit van in de namiddag en leg me ook naast Tess, die een filmpje kijkt, in bed voor een powernap. We staan op, maken ons klaar en nemen de fiets om een workshop te gaan doen! 🚲 We fietsen 20 min en dan komen we aan bij The Lantern Lady: we gaan onze eigen lampionnen maken🏮. We kiezen 2 verschillende vormen en mogen daarna stof gaan kiezen. Tess kiest voor iets roze. Stan houdt zich in het begin bezig met zijn auto’s, maar al snel wil hij bij mij zitten. Einde van het lampionmaken voor mij. Hij begint wat lastig te doen dus ik ga even wandelen met hem. Dit doe ik in het totaal 4x, waarvan ook 2x met Tess, die nog een beetje te klein is om goed mee te kunnen knutselen. De lijm kon ze erop smeren, maar de stof aanspannen en knippen was te moeilijk. Dus eigenlijk heeft Lars 2 lampionnen gemaakt 🏮👍🏼. Lars vertraagde het proces ook nog even door per ongeluk in de aangespannen stof te knippen, dus de mevrouw moest het repareren 🤦🏻‍♀️. Na de laatste keer wandelen, beginnen Tess en Stan van de kleine trapjes te springen: wat een plezier.. Ik vind het iets minder plezierig want ik moet Stan telkens vangen en ronddraaien 😂. De lampionnen zijn ‘eindelijk’ klaar en we vertrekken terug naar huis met de fiets. De lantern lady zegt dat Stan een fotokopie is van Lars, terwijl ze ons uitzwaait. We stoppen nog even langs een “winkeltje”, kopen nog wat water, koekjes en het beloofde ijsje🍦.
    Ze spelen nog even, eten chips, Lars kookt, ik leg al kleren klaar voor de uitstap van morgen. We eten maar Stan loopt rond als een zotteke in plaats van te eten. Het ijsje komt hij natuurlijk wel opeten🍨. Daarna steken we hen in bed (Stan direct in z’n eigen bedje!). Wij babbelen nog wat, maken de rugzak voor morgen al, beslissen hoe laat we de wekker moeten zetten (uitstapje morgen!), kijken nog wat tv en gaan dan elk naar ons bed.
    Read more