Satellit
Auf Karte anzeigen
  • Tag 19

    Mua Caves Mountain ⛰️ & Tam Coc 🛶

    18. März 2023 in Vietnam ⋅ ⛅ 27 °C

    Om 6u gaat mijn menselijke wekker af 👦🏼. Ik ben er nog niet klaar voor. Na een beetje geknuffel en gespring, sta ik ook op en maak ik ons klaar. Ik pak ook al een koffer in, morgen reizen we verder door.
    Vandaag staat er een beklimming van 500 trappen op het programma dus we ontbijten stevig. Ook de kindjes eten goed. Om half 10 nemen we de taxi. Na nog een korte pipistop, steken we Stan in de rugzak en beginnen we eraan💪🏻. Tess klimt de eerste meters zelf en dan heeft ze een koekjespauze nodig 😅. We bestijgen de hoge treden en trekken veel foto’s van het prachtige uitzicht. Beneden zien we een rivier (met bootjes) tussen rijstvelden kronkelen tussen de karstformaties🍚. We zijn wel allebei aan het zweten als een otter 🥵. We zijn ergens wel blij dat het bewolkt is en dat we dus niet in de blakke zon moeten klimmen☁️! We bereiken de top en we willen nog net ietsje hoger maar daar zijn enkel rotsen die langs de draak liggen🐉.. Te gevaarlijk met de kinderen. Ik daal af met de 2 en Lars maakt wat foto’s.
    Stan krijgt ondertussen een kleine woedeaanval en wil uit de rugzak en begint te stampen en zich los te wringen: leeuuk ze. Lars keert terug, we dalen af en we beklimmen de 2e top. Het is een vele smallere trap en onderweg passeren we Vietnamezen die blijkbaar de fotoshoot van hun leven aan het doen zijn en blokkeren vaak de weg. Helemaal bovenaan valt Stan weer in slaap in de rugzak😴. Ook daar zijn er weer andere Vietnamezen elke mogelijke pose aan het uitproberen bij het smalle uitkijkpuntje aan de pagode.. Na een tijdje verliest Lars zijn geduld en vraagt of wij ook snel één foto mogen maken 😅.
    Daarna dalen we weer af: Stan (als dood gewicht in mijn rugzak) begint serieus te wegen en ook Tess is moe dus Lars moet haar dragen. Beneden bezoeken we nog een grot en daar wordt Stan wakker 😆. Lars heeft een restaurantje gevonden waar ze pizza hebben dus we wandelen daarheen🍕.
    We bestellen mojito’s, pizza en hamburgers (we hebben even genoeg van de rijst 😜)🍔. Normaal gingen we even terug naar het hotel voor het dutje, maar ik ging ervan uit dat Stan niet meer echt zou slapen, dus we beslissen dat we meteen bootje gaan varen tussen de rijstvelden die we net vanop de berg hebben gezien. Het is toch vlakbij🛶.
    Onderweg naar de taxi, valt Tess over haar eigen voeten en schaaft haar arm: mega veel tranen, geroep en wat bloed ☹️.
    De mevrouw die ons bootje stuurt, roeit met haar voeten! Allemaal doen ze dit: best een grappig zicht🚣🏻‍♀️. We varen tussen de rijstvelden en door grotten. Het is zeker mooi en leuk maar de vaart van gisteren was vele mooier en indrukwekkender. Ook het feit dat dit dezelfde route heen-en-terug is, is wat jammer. We merken dat de kindjes moe zijn want ze doen lastig, irriteren elkaar en ons dus we zijn blij om aan te meren. Ik heb in het rustige bootje ook een kloppeke gekregen en voel me ook ‘overtouched’ door de kinderen.
    Lars probeert een taxi te regelen terwijl Tess en Stan wat onnozel doen. Er is een spelletje bij dat Stan met zijn vinger in Tess haar neus wat peutert maar zijn nageltje is iets te scherp en hij is te bruut dus plots groot weenconcert nummer 2 bij Tess. Hij heeft haar gekrabd in haar neus en het bloedt😒.
    Onderweg naar het hotel krijg ik het wat op mijn heupen van Tess en Stan hun enthousiaste lawaai 🫣: ik ben moe en wil gewoon efkes suffen in de auto 😅.
    Ze stormen uit de auto, lopen rond in de tuin en wij gaan even in de ligstoelen aan het zwembad liggen. Uiteraard laten de kinderen Lars met rust, maar komen ze af en toe op mij kruipen of in m’n oor wat roepen😒. Plots staat ook het kleine meisje van hier naast mij 🙈. Ik wou even 0 kinderen in mijn buurt en plots staan er 3 lachende gezichten naast mij🤪.
    Tess heeft het warm en wil zwemmen! Het water is best koud want de zon heeft nog niet veel geschenen👙. Ze springt uiteraard 1000 keer het water in terwijl Stan toekijkt.
    Kort daarna gaan we ons douchen zodat we de kindjes op tijd in bed kunnen kegelen. Ze eten opnieuw fishsticks. Stan is echt lastig aan het doen. Om half 7 ligt hij dan ook in zijn bedje😴. Tess een halfuurtje later. FREEDOM!
    Wij leggen ons in de hangmat en chillen nog even. Na een tijdje kruipen we samen in een hangmat en kijken we nog wat film.
    Wanneer we elk naar ons eigen bed gaan, val ik snel in slaap, maar na een uur staat Stan recht in zijn bedje dus ik pak hem bij mij…
    Weiterlesen