Satellite
Show on map
  • Day 20

    To Hanoi

    March 19, 2023 in Vietnam

    5.30u, half 6 🤬 Dan was meneertje klaarwakker, maar ik niet 🥱. Tess die sliep lekker tot half 8 dus tegen dat Lars en zij bij ons waren, waren we al quasi helemaal gepakt en gezakt. We gaan ontbijten, pakken onze koffers en wachten op de taxi.
    In Ninh Binh is geitenvlees een specialiteit (niet durven/willen proeven) en ik had enkele dagen geleden zo’n volledig gebraden geit langs de straatkant gezien🐐. Ik wilde er al de hele tijd een foto van, maar we hadden er geen meer gezien. Onderweg naar Hanoi, zien we opnieuw zo’n straatkramers en nemen we er eindelijk een foto van!
    Het is twee uurtjes rijden naar Hanoi en onderweg valt de vroege vogel op mij in slaap dus ik probeer m’n ogen ook even toe te doen. We komen aan (wow dat is hier druk) en droppen onze bagage in ons aparthotel (de kamer is nog niet klaar).
    We doen een wandeling door de oude wijk: totaal niet mooi, megadruk, overal getuut en chaotisch. We zijn op weg naar een reisbureau (die al veel tours enzo geregeld hebben) om ons vervoer naar Cat ba te regelen en een tour te boeken in Hanoi: we regelen een fietstour en streeft food tour voor morgen. Daarna gaan we ook op zoek naar iets leuks om te eten, maar dat vinden we niet echt. De stoepen staan vol brommers en elk restaurantje is vlak aan de drukke straat. Tess is aan het zagen. We komen aan bij de overdekte markt, en lopen dan maar gewoon naar de overkant naar een soort bakkertje. Tess wil amper eten en blijft zagen en niet luisteren😤. Stan eet al goe wel flink.
    Erna gaan we de overdekte markt in die drie verdiepingen telt. We kopen twee non la hoeden en ook een ketting voor Tess. Daarna snuisteren we verder rond. Stan komt de hele tijd overal aan 🙈: dit maakt het winkelen wat uitdagender.
    We gaan naar buiten en beginnen terug naar het appartement te wandelen. Onderweg valt Stan in slaap in mijn armen (zwaaaar). We gaan eerst nog even inkopen doen. We gaan een simpel spaghettike eten vanavond🍝.
    We hebben een ruim appartement en eindelijk een zetel 🛋️!! De kindjes spelen terwijl Lars kookt en ik wat uitpak. Lars heeft een verrassing: mijn trui 🤩. We waren die blijkbaar vergeten in de trein: ik vond hem plots nergens meer en Lars heeft wat rondgemaild, en nu was hij bezorgd aan de receptie🥳.
    We geven de kindjes eten, steken hen in bad en gooien ze in bed. Daarna eten wij voor de tv terwijl we een filmpje kijken.
    We kruipen op tijd ons bed in. Vrij snel nadat we in bed liggen, wil Stan erbij 😒.
    Hij komt in het midden liggen, neemt veeeel plaats in en beweegt veel.
    We slapen dus niet goed🫠.
    Read more