Satellite
Show on map
  • Day 27

    Waarem alaaarem 🥵

    March 26, 2023 in Vietnam ⋅ ⛅ 35 °C

    Eigenlijk herinneren we ons niet meer echt of Stan vannacht nu heeft geweend of niet. Ik denk van wel rond half 1. Alleszins is hij om half 7 wakker en Tess ook door zijn lawaai.
    Onze vlucht naar Ho Chi Minh City van 10u is verlaat naar 13u dus we gaan nog even terug naar het Westlake om met een pedalobootje te varen🦢. Het is best fris deze ochtend! We varen naar de overkant en na zo’n 40 minuutjes ronddobberen zijn we het beu en meren we aan. We gaan dan maar iets klein eten en drinken☕️. Vervolgens nemen we de taxi terug naar het appartement om onze spullen op te halen. We checken uit en nemen de taxi naar de luchthaven. De chauffeur wou ons eerst afzetten bij de international departures dus kleine omleiding gedaan 🙈.
    We checken onze bagage in en gaan door de douane. Nog een uurtje wachten en we mogen boarden ✈️. Stan gaat gefascineerd aan het raam zitten om naar de vliegtuigen te kijken.
    We mogen dan boarden (Lars draagt de Ha Long hoeden in een zwarte zak op z’n hoofd voor de handigheid 😂🧙🏻‍♂️) en de bus brengt ons naar het vliegtuig. Onze plaatsen zijn een beetje verspreid: 2 stoelen naast elkaar en de andere aan de overkant van het gangpad. Dat moeten we dus nog regelen. De man die naast ons zit, wisselt zonder problemen van plaats met Lars 👌🏼. Stan valt vrij snel in slaap in mijn armen: goeie timing voor het dutje! Het duurt lang eer we opstijgen. Plots begint een baby luidkeels te wenen en Stan wordt ervan wakker😩. Kak, daar gaat het perfect getimede dutje..
    De iPad wordt bovengehaald en dan kijken ze samen dan maar wat Paw Patrol 🐶🐕. De vlucht duurt ongeveer 2u. We landen in Ho Chi Minh City en begeven ons naar de bagageband. Ook daar moeten we wel eventjes wachten. Alles is er en we bestellen een taxi. Opnieuw wachten en de kinderen worden wilder met de seconde 🤪. Het is superwarm en plakkerig (36 graden). Ik word wat turelure van de wilde kinderen die om de zoveel tijd op mij komen hangen/springen/zitten 🤯.
    Het is volop spits dus de rit duurt 35 ipv 20 min. Het is ondertussen 17.40u als we aankomen. Ik ga snel even naar de winkel om eten te kopen terwijl Lars de kindjes al in de douche steekt. We maken vlug eten maar Stan is uitgehongerd en valt aan op de chips. Hij krijgt nog een crisis over het wel en dan weer niet willen van koekjes 🍪. Hij is duidelijk super moe dus we maken gewoon een gigafles en leggen hem in bed🍼. Wij eten dan even. Ik wil een nieuwe trolley en nog wat souvenirs gaan kopen aangezien wij er thuis geen meer hebben dus ik neem solo de taxi naar de overdekte Ben Thanh Market 🏦. Er zijn al veel winkeltjes gesloten maar toch kan ik alles vinden. Een koffertje heeft me 1 miljoen dong gekost.. Nog steeds te veel maar heb wel afgeboden van 1,8miljoen 🤷🏻‍♀️.
    Ik keer weer naar huis maar maak eerst een omweg naar een babywinkel achter de hoek voor pampers. Als ik terug boven ben, pakken we onze spullen voor onze laatste uitstap naar de Mekong Delta en hangen nog wat in de zetel. Een beetje te laat liggen we dan in ons bed.. 🛌
    Read more