• Day 5

Cusco day 4 - the sacred vally

March 7, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 5 °C

היום התחיל בשש וחצי בבוקר עם הסעה לעמק הקדוש. נסענו במיניבוס בערך 10 אנשים חלק מצי'לה,קולומביה, פרו ואוסטרלית אחת בערך בגילי שגם מטיילת בעולם כבר כמה חודשים. שעה לתוך הטיול התחלתי לדבר איתם ספרדית ומשם המדריך דיבר כמעט רק בספרדית חח, האוסטרלית קיבלה תרגום אבל ההסברים בספרדית היו הרבה יותר מקיפים אז תרגמתי לה חח. ביקרנו בשישה אתרים עתיקים שהשתמרו היטב של אימפריית האינקה. למדתי עוד דברים על תרבות האינקה למשל- מכיוון שלא היה להם מערכת קרוא וכתוב כל אדם היה מחוייב להעביר את כל היד שצבר לצאצא. שלו וכן הלאה. היום אין לנו בזה צורך כי אנחנו מתעדים את הידע. אבל זה איפשר להם להגיע להישגים מרשימים. מסתבר שהיה להם מאוד חשוב לחקור חקלאות זא ארגונומיה, הם פיתחו מעבדה שמאפשרת לחקור צמחים שונים והתנאים הדרושים לגידולם בצורה הבאה (צילמתי תמונה זה גן לאומי) חפרו בור ענק עם רדיוס הולך וקטן כמו פונקציית מדרגה. זא זה נראה כמו טרסות על צלי הר רק מעגלי. והם תכננו את זה כך שכל ירידת מדרגה הטמפ משתנה במעלה. למדריך הייתה נטייה לגלוש לנאומי מוטיבציה על מה חשוב בחיים והוא כל פעם הדגיש שפרו תהיה מדינה הרבה יותר מתקדמת אם ישקיעו יותר בחינוך. את זה אני כבר יודע...מסתבר שהוא אנתרופולוג במקצועו אז הוא םילפל את ההסברים במחקרים שהיה מגניב. למשל שחוקרים אתר חדש שהתגלה מעלים תזה והקולגות סותרים אותה עם אנטי תזה , מתוך זה נולדת סינתזה שזו הפרדיגמה המתקבעת.
    ההרים פה ממש גבוהים וזה מורגש, בכל עיירה בהרים שהייתי ההרים מסביבה ממש רופפים אותה וצריך להרים את הראש לראש את הפסגה.הכי גבוה שהגענו היום היה 3800 מטר.
    מה שכן אחרי יומיים של סיורים כאלה אמי שם לב שלהגיע בזמן זה לא הצד החזק של הפרואנים. מצד שני לא נכון להסיק סטטיסטית על סמך שתי תצפיות חח. באופן כללי התחושה שלי מפרואנים עד כה שהם אנשים פשוטים ששמחים בחלקם. למרות שהם מאוד עניים זה כאילו לא מפריע להם.
    במהלך הנסיעה לאתר האחרון היה עיכוב של חצי שעה ,אחרי נסיעה של 40 דק, כי היו עבודות בכביש על אחד ההרים, היה חם במיניבוס ושמו לנו שירים בספרדית, סוג של סרנדות מודרניות. אני לא ידוע למה אבל באותה רגע חשבתי הרבה על מערכת יחסים שהייתה לי בעבר והגעתי לתובנה רגשית חשובה שגרמה לי לעשות משהו שדחיתי שנים. זו הייתה תחושה טובה. אני חושב שזה היה חשוב לי לעתיד הזוגי גם.