Shaka Brah 🤙🏼

October 24, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 27 °C

Toen we de bus uitstapten in Mui Ne begonnen we gelijk weer met zweten. Hier was het nog weer een stukje warmer dan in HCMC, maar gelukkig waaide er aan zee een windje waardoor het iets beter te doen was. Hoewel het wel moeilijk was om bij het strand te komen, aangezien het volgebouwd staat met resorts en je dus door de resorts heen moet om te zwemmen. Het is een krachtige zee met veel golven, moeilijk om in te zwemmen, maar perfect voor golf- en kitesurfen. We hadden stiekem al zin om iets anders dan Vietnamees te eten dus zijn we gaan lunchen bij een kebab-tentje en dineren bij een Indiaas restaurant, ook om te vieren dat ik officieel mijn masterscriptie heb gehaald 🥳. Mega lekker eten, alleen hadden we de volgende dag wel last van onze buikjes. Ook hadden we op de tweede dag een surfles gepland, alleen doordat we onze dag echt niet hadden leek het ons beter om de surfles een dagje te verplaatsen. We hebben de hele dag lekker niks gedaan en dat beviel goed! De volgende dag hadden we weer goede moed om op een surfplank te gaan staan. Het was Jochem zijn eerste keer en het ging heel erg goed en het smaakte voor ons allebei naar meer. Ons plan is om meer te gaan surfen in het Noorden van Vietnam.
    Ook hadden we de derde dag in Mui Ne een andere homestay dichter bij de surfplek, alleen betekende dit wel dat we verder van het centrum af zaten en dus besloten we toch een scooter te huren voor een paar uurtjes om nog wat meer te kunnen zien van de omgeving. We zijn naar de rode zandduinen geweest en het vissersdorpje om daar de zonsondergang te bekijken (zat helaas een dikke wolk voor haha). Moe en voldaan ploften we in bed om de volgende dag vroeg op te staan om met de bus naar Da Lat te rijden. Dit was een erg hobbelige en slingerende weg, maar met prachtige uitzichten over rivieren en bergen. We zijn erg blij met de koelere berglucht en het groen om ons heen.
    Nu even bekijken wat hier allemaal te doen is!

Liefs,
    Sam