Da Lat in retrospect

October 25, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 19 °C

Onze laatste update is inmiddels alweer een tijdje geleden, en voor ons lijkt het helemaal 'ancient history' met alle indrukken die we hebben. Op 24 oktober kwamen we aan in de bergen van Da Lat, waar het een stuk minder vochtig en warm was (erg fijn!). We verbleven drie nachten in de 'Lovely House' wat op de muggen na ook very lovely was. Omdat we de hele ochtend in de bus hadden gezeten en weinig hadden gegeten was de Thaise hotpot bij een com chay (vega) erg welkom en lekker! Ook waagden we ons die avond aan wat echt streetfood op de night market waar we ook per ongeluk wat sterk smakende vis op een "rijstpannekoek" hadden gekregen, welke we er snel afpeuterde.

De volgende dag huurden we een scooter om een wandeling te gaan maken langs Datanla Waterfall (de Elephant Falls waren volgens Google Maps tijdelijk gesloten, en aangezien dit 40km verderop lag hebben we niet het risico genomen dit te controleren). Ook bezochten we een tempel en een com chay buffet, waar we voor minder dan twee euro per persoon ons buikje met lekker eten vulde. We eindigde de dag met nog wat fotoplekjes bezoeken en wilden de zonsondergang bekijken bij de grote gouden Buddha, maar de wolken hadden hier wederom andere plannen voor ons.

De laatste dag zouden we activiteiten dichterbij het hotel te voet bezoeken, maar uiteindelijk vonden we chillen (met Gravity Falls kijken) en een burger eten belangrijker dan een huis met gekke architectuur bezoeken en partycrashen bij een kerkdienst. Na een derde en laatste nacht moesten we er weer vroeg uit voor de bus naar onze volgende bestemming.
    To be continued. .

- Jochem