Hostelgezelligheid en shotjes

October 29, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 28 °C

In Nha Trang hebben we ervoor gekozen om in een hostel te gaan slapen omdat het ons leuk leek om andere reizigers te ontmoeten. Toen we aankwamen werden we ontvangen door de eigenaresse, die ons vrijwel meteen liet weten dat we in de avond naar het dakterras konden komen voor een drankje en gratis shotjes. Om wat tijd te doden hebben we in de lobby spelletjes gedaan en gekeken hoe veel backpackers in- en uitcheckten in het hostel. Daarnaast werden we vergezeld door Pig, de hond van de eigenaresse. We besloten niet veel te doen die dag aangezien we de volgende dag wilden gaan surfen. Wel hebben we die avond veel nieuwe mensen ontmoet op het dakterras. Het is super leuk om verhalen te horen van andere reizigers, zowel van hun reis als van het land waar ze vandaan komen.
    De volgende dag stonden we vroeg op om te gaan surfen. Het was een half uurtje met de scooter rijden en eenmaal aangekomen hadden we het hele strand voor onszelf, met prachtige golven. Ik had zoveel zin om te gaan surfen, alleen toen ik de eerste beweging maakte om te gaan staan op de plank (dit was nog op het strand) verrekte ik een spier in mijn bovenbeen. Zo pijnlijk dat ik er niet meer goed mee kon lopen :(. Na heel veel balen (vooral ik) leverden we de surfplank weer in en besloten we weer terug te rijden. Het was een vermoeiende rit met veel pijn en dus kwam Jochem met het goede idee om naar de Spa te gaan. Je hebt hier speciale modderbaden, met water uit de hot springs, waar we heerlijk konden ontspannen. Hier hebben we ons de hele middag vermaakt.
    In de avond hebben we weer heerlijk gegeten bij een vegetarisch buffet en gingen we weer drankjes doen op het dakterras van het hostel. Na wat spelletjes en drankjes kropen we ons stapelbedje weer in.
    Wat ons opviel aan Nha Trang is dat er veel Russische mensen zijn. Zowel toeristen, als bewoners en sinds kort ook mannen die niet willen vechten in de oorlog. Ze kunnen in deze stad een speciaal visum aanvragen voor 3 maanden (en die vervolgens weer verlengen) om in Nha Trang te verblijven. Fijn dat dit mogelijk is voor hun.
    Zaterdag hebben we niet veel gedaan, vooral onze spullen ingepakt en een beetje in het hostel rondgehangen. In de avond hebben we een nachtbus gepakt naar Hoi An, samen met 3 andere mensen van het hostel. 10 uur lang in een slaapbus leek van de voren wel goed te doen, alleen waren de eerste 4 uur erg heftig met onverharde wegen en veel gaten in de weg. Dit betekende weinig slaap en angst om uit je bed te vallen (zo hard werden we heen en weer geslingerd). Maar we hebben het overleeft!! Met twee anderen uit het hostel hebben we een koffietje gedronken om wat wakker te worden. Nu even bijkomen en is het tijd om Hoi An te ontdekken!

- Sam