Lichtjesstad Hoi An

November 1, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 24 °C

In Hoi An verbleven we de eerste twee nachten in de 'Fireworks Homestay'; hier sliepen we bij Dory en haar familie. Het was een fijn en knus huis waar we goed werden verzorgd met bananenpannekoekjes en thee. Ook kregen we veel informatie over de omgeving. De homestay zat vlakbij de Old Town, wat best een bijzondere plek is aangezien het niet gebombardeerd is in de Amerikaanse oorlog en dus veel van de originele architectuur bewaard is gebleven. Sommige huisjes zijn zelfs ouder dan 2000 jaar en daarom is het ook uitgeroepen tot UNESCO World Heritage. Ook staat het bekend om haar tailorshops aangezien het vroeger ook een middelpunt van handel was voor onder andere stoffen. In de avond bezochten we de Night Market; wat er prachtig uitzag door alle lampionnen (wel heel toeristisch).

De volgende dag bezochten we de 'Vegetable Village' op de fiets (waar nog ouderwetse methoden worden toegepast zoals ploegen met een waterbuffel) en de verschillende bezienswaardigheden in Old Town waarbij het meest bijzondere het traditionele Vietnamese dans- en muziekoptreden was. Het was ook weer een dag met heerlijk vegetarisch eten waarbij de rijstburger (voor Jochem) een erg bijzondere ervaring was.

De volgende dag namen we afscheid van de lieve familie en namen we een taxi naar de kust van Hoi An (An Bang Beach) om nog een nachtje in het 'Under the Coconut Tree Hostel' te slapen en op het strand te chillen. Helaas stond er erg veel wind aangezien het regenseizoen nog maar net voorbij is, dus eindigde we in een café met westers eten en spelletjes! Nu liggen we op bed dit verhaaltje te schrijven met op de achtergrond "prachtige" karaokemuziek van de locals. Morgenvroeg gaan we een motor huren om naar Hué te rijden, dit schijnt een hele mooie route te zijn en is goed voor Sam om te oefenen met motorrijden.

- Jochem en Sam