Van Vientiane naar Vang Vieng

November 22, 2022 in Laos ⋅ ⛅ 25 °C

We zijn ondertussen alweer een week verder sinds onze laatste update! De tijd vliegt en de drang om een update te schrijven wordt voor mij steeds minder. Ik denk omdat ik nu voor het eerst een beetje aan het landen ben hier en dus meer in het hier en nu leef. We hebben (onbewust) een soort routine opgebouwd, waarbij we elke dag even kort bespreken wat we de volgende dag gaan doen en waar we slapen of wat we gaan eten (dit laatste is vaak het belangrijkste haha). We zitten erg op één lijn, wat heel fijn is.

We zijn alweer een week in Laos en ondanks dat het een armer en conservatiever land is dan Vietnam hebben we het hier erg naar ons zin. De bus van Hanoi naar Vientiane zat vol met backpackers en omdat er niet veel goedkope slaapplekken in deze stad waren sliepen we bijna allemaal in hetzelfde hostel. Hierdoor konden we een tuktuk delen en hadden we meteen al een gezellige eerste avond met spelletjes en gratis drank. Ondanks dat veel mensen zeiden dat er niet veel te doen was in Vientiane, hebben we onszelf hier makkelijk twee dagen vermaakt.
    We trekken veel op met een Ierse jongen en een Brits meisje (Chris en Natalie) en zijn met hun naar de volgende locatie; Vieng Vang gegaan. We hadden een slaapplek in een party hostel geboekt, aangezien het zaterdagavond was en we wel zin hadden in een feestje. Het was een geslaagde avond waar we veel nieuwe mensen hebben ontmoet, alleen verliep de volgende dag erg moeizaam omdat ik erg brak was. Gelukkig hebben we weer een hele maand in Laos en kunnen we het ons veroorloven om ook dagen niks te doen. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar een blue lagoon gereden om daar te zwemmen. In Vang Vieng zijn ze flink aan het bouwen aan verbeterde infrastructuur, alleen is dit helaas nog niet af en was het een erg hobbelige weg om daar te komen en voelde het alsof ons scootertje het elk moment kon begeven. Eenmaal daar was het een prachtige plek om te zwemmen, te slingeren aan touwen en in het water te plonsen. Met zonsondergang reden we samen met Chris en Natalie weer terug naar het dorpje.
    Vandaag zijn we gaan tuben (in een grote opblaasband over de rivier dobberen) en kayakken, wat erg leuk om te doen was met deze prachtige omgeving. Daarna hebben we nog een duik in het zwembad genomen en zijn we nu onze visums voor Thailand aan het regelen. Soms moeten we wel iets verder vooruit plannen dan één dag :)
    Morgen nemen we de trein naar Luang Prabang in plaats van een bus, aangezien het verschil hiertussen 5 uur is! Dit komt doordat China dit treinnetwerk heeft gebouwd en de wegen hier erg slecht zijn. We zijn erg benieuwd naar de trein, en ik naar Luang Prabang. Aangezien Jochem hier al eerder is geweest heb ik straks mijn eigen gids!

Liefs,
    Sam