Luang Prabang

November 30, 2022 in Laos ⋅ ⛅ 21 °C

Voor ons is de week in Luang Prabang alweer voorbij gevlogen. We kwamen hier aan met een door China gesubsidieërde trein, die 300 kilometer in minder dan een uur aflegde maar waar alles wel strikt volgens de regels moest. In Luang Prabang hebben we voornamelijk rustig aan gedaan met hier en daar een uitstapje of culturele bezichtiging. De eerste vier nachten sliepen we op een slaapzaal in een hostel, en de laatste drie in een hotel. Hier zaten ook twee nachten bij in een driesterren-hotel (met zwembad!) voor de verjaardag van Sam! Verder hebben we dit ook eerder al gevierd met Chris en Natalie omdat zij de volgende dag weer verder op reis gingen. Eerst deden we wat drankjes op de avondmarkt, waar we de avonden daarvoor ook al lekker gegeten hadden, en daarna gingen we verder bij de bowlingbaan waar veel mensen heengaan nadat de kroeg dicht is omdat dit één van de twee plekken is die langer open blijft. Andere te noemen bezienswaardigheden waren het UXO visitor centre (een museum over het hevig gebombardeerde Laos tijdens de Vietnam oorlog, waarbij ruim 30 jaar later minder dan 1% van de niet-ontplofte bommen zijn opgeruimd), de Kuang Si watervallen met bear rescue centre, het koningklijke paleis, zonsondergang op Phousi Hill en een kattencafé! Nu zitten we in een busje op een hobbelige weg richting het noordelijke Nong Khiaw waar we weer tussen de bergen bij een rivier zullen zitten, met dus hopelijk veel mooie natuur om te zien!

- Jochem