Khao Lak en Koh Phayam

January 20, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 28 °C

Na een nachtje slapen bij het vliegveld van Phuket zijn we in de bus gestapt naar Khao Lak. Dit is een kustplaats vanaf waar je goed naar de Similan eilanden zou kunnen gaan. Dit was dan ook ons plan, maar eenmaal daar bleken de tours ernaar toe erg prijzig. Daarnaast vonden we het ook niet zo leuk dat je per se met zo’n tour mee moest, en dat we dus niet ons eigen plan konden trekken. Dit resulteerde in twee nachtjes in Khao Lak, wat ook erg leuk was, met veel uren op het strand en in de zee. Daarna zijn we vertrokken naar Ranong vanaf waar je naar Koh Phayam met de boot kan gaan. We sliepen een nachtje bij mama Kiwi (van Kiwi guesthouse) en zij bracht ons dan ook naar de pier. Dit was erg gezellig en toen we terug kwamen werden we ook door haar weer met open armen ontvangen. Maar eerst nog even over Koh Phayam: dit is een paradijsje op aarde! Het was hier zo fijn en drie nachten waren echt te weinig haha! Het is een klein eiland, waar nog niet heel veel toerisme is, dus nog geen grote resorts. We sliepen in een klein hutje dicht bij het strand en reden rond op ons scootertje, wat het enige vervoersmiddel is op dit eiland. We zijn naar een reggae- en psytrance-feestje geweest en hebben genoten van het heerlijke (vega) eten. Mocht je ooit naar Thailand gaan: sla dit eilandje niet over!

We konden niet langer blijven aangezien we af hadden gesproken om Marleen en Kwint te meeten in Khao Sok (national park). Ik had heel erg zin om hun te gaan zien, dus dat maakte het iets makkelijker om weg te gaan. In Khao Sok sliepen we in een tentje en mochten we mee eten met de overheerlijke barbecue die was voorbereid door de eigenaren van het ‘kamp’. De dagen er na zullen we in de volgende post beschrijven!

Liefs, Sam