Khao Sok National Park

January 25, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 26 °C

De afgelopen drie nachten hebben we bij een simpel maar leuk verblijf gespendeerd naast het Khao Sok National Park. Slapen in een tentje op een verhoging gemaakt van bamboe, liggen in de hangmat, samen met de andere gasten kip eten die langzaam boven het kampvuur gegaard was en luisteren naar de (op momenten oorverdovende) jungle geluiden. Kwint en Marleen kwamen een dagje later aan dan wij waarna we samen bedachten wat we wilden doen in het natuurpark onder het genot van een spelletje UNO. We hadden gehoord dat er maar een klein deel van het park toegankelijk was zonder gids, dus besloten we toch om een dagtour te boeken voor de volgende dag.

In een groep van 10 mensen en een gids werden we naar de pier gebracht waar we in een zogenaamde longboat over het meer in Khao Sok park voeren. Het was een prachtig uitzicht op het grote meer met hoge bergen rondom en na een poos varen kregen we lunch en uitleg over het middagprogramma. Hier bleek dat we door een "wet cave" zouden gaan lopen en zwemmen, wat ons van tevoren niet verteld was. We begonnen aan een wandeling door de jungle waarna we bij de grot aankwamen. We kregen hoofdlampen (waarvan er maar een paar het goed deden) en begonnen door de grot te lopen. Dit was nogal spannend aangezien we niet goed konden zien waar we liepen, er veel grote spinnen zaten, de gids te snel ging voor ons om bij te houden en we door smalle spleten en diep water moesten manoeuvreren. Het was uiteindelijk een coole ervaring, maar helaas was de gids niet spraakzaam en hebben we dan ook niet zo'n goede ervaring gehad als in Khao Yai.

Vanochtend zijn we naar Ao Nang, vlakbij Krabi, gegaan waar we een mooie kamer hebben met zwembad; een groot contrast met afgelopen dagen. Omdat het vandaag veel regent zullen we morgen hier verder gaan verkennen!

- Jochem