Koh Lanta en Koh Ngai

February 3, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 27 °C

Vanaf Krabi gingen we met een minivan naar een groot eiland genaamd Koh Lanta. De busrit zou een uur duren, maar door vele stops duurde dit uiteindelijk ruim drie uur. We sliepen in een schattige bungalow, met drie katten die graag bij ons kwamen kijken en knuffelen. Omdat het eiland zo groot is hadden we eigenlijk niet echt door dat we op een eiland zaten. Er was verder niet veel te beleven dus onze hoogtepunten waren het lekkere eten en het spelen van spelletjes onder het genot van een slokje Hong Thong (Thaïse whisky). Wat wel jammer was is dat we nogal lang hebben moeten discussiëren met de verhuurders van onze scooter omdat deze een lekke band had (al voor we deze kregen) maar uiteindelijk kwam dit gelukkig goed.

Vervolgens wilde nog een ander (kleiner eilandje) bekijken. We hadden veel gehoord over Koh Phi Phi, maar aangezien dit erg toeristisch leek kozen we voor het minder bewandelde pad; Koh Ngai. Dit was een waar paradijsje om tot rust te komen omdat het eiland een lang strand aan de westkust heeft met alleen verblijfplekken. Geen supermarkt, geen wegen en alleen maar (prijzig) eten en drinken bij de resorts. We sliepen hier in een tent op het strand, die verrassend ruim en luxe waren. Het was fijn om even tot rust te komen hier, maar nu zitten we weer op een boot naar Koh Phangan voor de Full Moon Party morgen. We zijn benieuwd hoe we de overgang van rust naar een druk feesteiland zullen gaan ervaren!

- Jochem