• Day 10

Večerný Bangkok a čínska štvrť

February 4, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

Tomčo našiel v Bangkoku, čo sa týka LOKALITY skvelý hotel.
    Doslovne hneď pred vstupom je vstup do nadzemnej železnice s prestupom na metro a do pol kilometra je dokonca nástupné miesto na lodnú linku. Pred hotelom stojí priama linka z letiska... Takže sme schopní sa okamžite metrom presunúť do ktorejkoľvek časti Bangkoku, nie ako v Singapure, kde sme len najbližšiu metro zastávku mali trištvrť hodiny pešo.
    Drastická chyba však bola nechať Tomča navigovať z letiska do hotela. Miesto priamej linky sme išli nadzemnou železnicou, prestúpili sme na metro a nakoniec ešte 6km taxíkom. Celé nás to stálo x krát viac peňazí aj času :)

Večerná výprava do čínskej štvrte už bola profesionálne zvládnutá a systém metra, železnice, sky trainu dokonale pochopený... Do čínskej štvrte sme mali namierené, keďže dnes je čínsky silvester. Zajtra začína nový čínsky rok prasaťa.

Tam nás čakalo množstvo ľudí. Hlavne ženy oblečené v červeno zlatých šatách, deti s rôznymi dráčikmi na paličkách a pod. No a samozrejme miliarda stánkov od jedál až po úplne zbytočné serepetičky, zmes vôní a smradov... Všade svietiace červené lampióniky a pred chrámami horia meter vysoké sviečky...
    Pri chrámoch sa tiež pália dáke paličky, všade smrdia kadidlá (nie, žeby sme tomu rozumeli, o čo presne ide) a všade je veľmi rušno, ale vyzerá to, že predstavenia (tancujúci draci a pod.) sa začnú až zajtra. To je však otázne, či niečo uvidíme, lebo Tomčo je chorý a nevládze, Ňaňo nevládze tiež, takže zahlásili ústup na hotel bez toho, aby sme vôbec preskúmali celú čínsku štvrť.

Celý Bangkok samozrejme tradičná zápcha milióny aút, motoriek a ľudí v jednom veľkom mravenisku.

No a ešte k nášmu skvelému hotelu... Vyberali sme podľa ceny a lokality, ale nevedeli sme, že budeme mať nejaké bonusy naviac. Bývame totiž na siedmom poschodí asi 15 poschodového hotela a tesne vedľa nášho okna, teda vo výške presne siedmeho poschodia chodí pravidelná linka nadzemnej železnice. So stopercentnou istotou môžem povedať, že o budíček mám zas postarané.