• Day 42

Vilamaior

October 16, 2022 in Spain ⋅ 🌧 15 °C

Dzisiaj rano nie musieliśmy się spieszyć bo gospodarze otwierali kuchnię dopiero po ósmej. Słońce tutaj wschodzi późno, gdzieś około 8:30. Nauczyliśmy się już robić rzeczy, które są konieczne do zrobienia w zasadzie bez słów. Po skończeniu jednej przychodzi następna, aż wszystko się zakończy. Plecaki nasze znamy jak własny dom, w którym mieszkaliśmy od wieków, po lewej w dole jest woreczek z kremami, w prawej dolnej kieszeni jest nóż i tak dalej... Spakowanie się przed wyjściem zajmuje nam nie więcej jak 5 minut . Czasami można wyczuć już idąc, że jakaś rzecz jest włożona przez pomyłkę w inne miejsce...
    Ostatni długi marsz przed wejściem do Santiago. Bardzo dużo refleksji i pytań. Niektóre nie mają odpowiedzi....jeszcze, a niektóre mają zupełnie inne niż się myślało. Do tego pytania też się zmieniły i pojawiły się nowe. Myślę, że rozpoczęte Camino będzie nam towarzyszyło przez całe życie.
    Dzisiejszy dzień był mieszaniną chmur i deszczu przeplatających się ze sobą w różnych proporcjach.
    Udało się pójść do kościoła na niedzielna mszę w O Pedrouzo w kościele pod wezwaniem Sw. Eulalii a potem już do dzisiejszej Alberque. Od momentu kiedy Mariuszek polecił nam, Tinto de Verano finalizuje codziennie nasz dzienny marsz no i oczywiście tak też było i dzisiaj.
    Jeszcze czeka nas obiad, trochę rozmyślań i jeden dzień marszu. Do katedry zostało nam 8 km.