• Day 41

Ferreiros

October 15, 2022 in Spain ⋅ 🌧 16 °C

Długi dzień bo prawie 30 km. Droga wiodła w zasadzie przez cały czas większymi lub mniejszymi pagórkami. Było pochmurnie, a ostatnie 5 km padał deszcz. Dość często pojawiały się wioseczki na szczęście co dawało możliwość odpoczynku w barze.
    W Leboreiro jest Iglesias de Santa Maria z malowidłami ściennymi z XV wieku dość dobrze zachowane oraz bardzo ładna rzeźba Matki Bożej. Legenda mówi, że została ona znaleziona koło fontanny z wodą, świeciła i otoczona była przyjemnym zapachem. Mieszkańcy wioski przenosili figurkę kilkakrotnie do pobliskiego kościoła, ale zawsze wracała na swoje miejsce przy fontannie. Dopiero jak zmieniono nazwę kościoła na Santa Maria to figurka Matki Bożej pozostała w kościele. Zaraz koło kościoła widoczny jest dość dobrze zachowany budynek, dawny szpital dla pielgrzymów.
    Potem wędrowaliśmy przez parę ciekawych mostów, które częściowo pamiętały czasy rzymskie do Melide znajdującego się w centrum geograficznym Galicji, stolicy dań z ośmiornicy, i dodatkowo bardzo urokliwe miasteczko. Dla tych co lubią ośmiornice to jest odjazd. Podają ja w wielu miejscach i dominuje gotowanie w wodzie ale można ją przyrządzać na różne inne sposoby, między innymi też na grillu. Doskonała rzecz.
    Ciekawe miejsce warte zapamiętania na przyszłość to Ribadiso da Baixo. Po przejściu kolejnego bardzo starego mostu po prawej stronie znajduje się dawny szpital, który został odrestaurowany i służy teraz jako Alberque, wyglądał bardzo imponująco,super miejsce na dobry nocleg. Z kolei następne miasto Arzua bardzo nudne i długie, jedyną jego zaletą są przepyszne sery.
    Cała okolica jeśli chodzi o jedzenie to słynie z owoców morza, głównie ośmiornic ale również właśnie z serów.
    Wierzyć się nie chce ze została tylko jedna noc przed Santiago.