• Day 5

Cascadia Gozalandia

January 22, 2023 in Puerto Rico ⋅ ⛅ 27 °C

Rutyna, ten sam widok po otworzeniu oczu... Ten sam orzeźwiający, zimny napój na dzień dobry w tym samym miejscu na naszym " podwórku". Ale tylko do dzisiaj.... Czy niestety ? Okaże się jutro, kiedy zmienimy miejsce zamieszkania na kolejne 4 noce w Puerto Rico. Ale dzisiaj jest niedziela, więc jak na niedzielę przystało, po opuszczeniu naszego podwórka pierwsze ruchy skierowaliśmy w stronę Kościoła. Dzisiejsza Msza święta w Puerto Rico była piękna. Język hiszpański w swoim brzmieniu upiększa jeszcze bardziej liturgię. A jej dzisiejsi uczestnicy z kościoła pod wezwaniem świętego Antoniego utwierdzili nas, że wyznawanie wiary ma się tutaj dobrze i wręcz rozkwita. Pełen kościół, piękny, wymowny śpiew, w miejscowych rytmach i przyjazność obecnych tutaj ludzi, wywołało w nas mnóstwo pozytywnych odczuć. Prosto z kościoła, a właściwie bardzo kręto, bo zawiłymi, wąskimi drogami wyruszyliśmy przez małe okoliczne osady w drogę do zagadkowo brzmiącej Gozalandii, miejscowego wodospadu, a właściwie dwóch. Miejsce okazało się przeurocze, całkowicie warte$10 za wygodny parking. Ku naszemu własnemu zadziwieniu, z przyjemnością zanurzyliśmy się w zimnej, słodkiej wodzie... Krioterapia. Co dla niektórych Puerto Rikanczykow, albo Florydzian nie było to tak oczywiste i wielu z nich tylko podziwiało odważnych na sidelines. Dwa wodospady, dwie kapiele mnóstwo schodów wiodących z jednego wodospadu do drugiego przez bajkowy rainforest , dwa piwa na głowę, przed i po wodospadach i pamiątkowe zdjęcie na krześle z Gozalandia. I życzenie, że może kiedyś powrócimy tu z wnukami, bo mamy w sobie głębokie poczucie, że uwielbialyby to miejsce. Potem jeszcze mojito w nasz ulubionym barze plażowym i krótki spacer na plaży... Gdzie słoneczko już daje znać, że zaraz nieubłaganie zajdzie .. więc szybciutko ruszamy do pobliskiej restauracji na słynne tu empanady z do wyboru do koloru nadzieniem i dziś z tego już miejsca obserwujemy ostatni dla nas zachód Słońca w Anasco...Read more