• Day 11

Powrót do Gdanska

May 29, 2023 in Poland ⋅ ☁️ 18 °C

Spędziliśmy ostatnia noc ciesząc oczy zachodem słońca, korzystając z basenu i wieczorna biesiadą. Rano po śniadaniu o 10 przybyły dwa duże samochody jeden dla rowerów i drugi dla kolegów pedalistow. Zawiowzly nas do portu w Igunista gdzie opanowaliśmy statek, który przerzucil nas do Corfu. Tam przejechaliśmy przez Stare miasto odwiedzając kościół Świętego Spirydona, który jest bardzo ważny dla mieszkańców wyspy, której zresztą jest patronem. Ponoć często widzi się pielgrzymów idących na kolanach do jego relikwii. Po setkach lat kiedy otworzono jego trumnę w czasie przeniesieni do innej świątyni czy też miejsca w świątyni wydobył się zapach fiołków i ciało było zupełnie nie zmienione. Jest on patronem żeglarzy chyba lekarzy i chroni przed wieloma plagami. Podczas corocznego otwierania trumny jego stopy są pokryte glonami morskim. Muszę te informacje jeszcze posprawdzac ale to na tyle o nim.
    Po udanym posiłku udaliśmy się do hotelu pobrać kartony na rowery, potem na lotnisko, spakowanie rowerów i oczekiwanie na lot.
    Około północy wylądowaliśmy w Modlinie potem w sposób komandowski spakowaliśmy rowery i bad samych do samochodów i ruszyliśmy do Gdańska. Wjechaliśmy razem ze wystającym słońcem i myślę że wszyscy byli w domach miedzy4-5 rano.
    To by było na tyle, teraz trzeba sobie to wszystko poukładać i cieszyć się wspomnieniami.