• Day 41

Ambasmestas

September 28, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 25 °C

Ostatnio pokonujemy dystanse 25 kilometrowe a nawet troszkę dłuższe, dzisiaj było podobnie. Pogodę mamy ponoć nie spotykaną tutaj we wrześniu, poza chłodnym rankiem, temperatura dochodzi do 25-28 C. Pierwszym celem była dziś Vilafranca del Bierza. Droga ciągnęła się malowniczymi dolinami, wzgórkami pomiędzy winnicami. Tak wogole to wina z rejonu Bierzo zaliczają się do bardzo dobrych, dzięki klimatowi i specyficznej ziemi. Bardzo mocno winna okolica. Dochodząc do miasta, przechodzi się koło romańskiego kościoła pod wezwaniem Santiago, był on dawniej miejscem odpoczynku dla pielgrzymów, jak również, jeśli zdrowie nie dopisywało, był alternatywnym miejscem zakończenia pielgrzymki.
    Za miastem wspinaliśmy się cały czas do góry, już do końca dnia i szlak wiódł wzdłuż drogi na szczęście mało ruchliwej.
    Tuż przed dotarciem do naszego miejsca na nocleg zatrzymaliśmy się w małym kościółku, które ponoć zawsze jest otwarty. Był on nam dzisiaj bardzo potrzebny, aby zatopić się w modlitwie choć na chwilę. Zapamiętaliśmy to miejsce z ubiegłego roku, jest to jedno z tych wyjątkowych miejsc, do których chętnie się choć na chwilę zagląda.
    W zasadzie jesteśmy dzisiejszym dniem wykończeni, mamy dużą zimę w oczach. Pora na spanie, jutro czeka nas bardzo duża góra.