• Day 40

Cacabelos

September 27, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 19 °C

Dzisiaj przeszliśmy ponownie 27 km, ale tym razem była to droga głównie po równinie, urozmaicona częstymi postojami z piwem, ginem z tonikiem i winem oraz zwiedzaniem zamku templariuszy.
    Ruszyliśmy bardzo dzielnie, ale również i nieco później niż zwykle po doskonałym śniadaniu przygotowanym przez naszych gospodarzy hostelu , którzy okazało się, że są z Łotwy. Dostaliśmy pierwszej klasy śniadanie, najlepsze do tej pory na Camino. Po pierwszych 5 km doszliśmy do Pontaferady, gdzie znajdują się ruiny zamku Templariuszy. Ponoć to jeden z niewielu tak dobrzy zachowanych zamków. Prawdę mówiąc zewnętrzne mury robią większe wrażenie, niż to co jest w środku. Przed zamkiem jest kościół z dużym krzyżem templariuszy. Historia głosi, że podczas budowy zamku, jeden z rycerzy w poszukiwaniu drewna na budowę znalazł odbicie wizerunku Maryi, w rzadkim w tych okolicach czarnym dębie. Na tym to miejscu w pobliżu zamku zbudowano więc kościół.
    Po zwiedzaniu zamku była przerwa na nawodnienie i potem uciążliwa droga przez miasto za miasto. Potem parę przystanków no i byliśmy na miejscu. Zatrzymaliśmy się jeszcze na próbowanie wina Bierzo w przydrożnej winiarni i potem obiad, ze znajomymi mocno podlany lokalnym winem, które jest przepyszne. Okazało się, że to dzień urodzin jednej ze znajomych Caminowych, więc nie obeszło się też bez śpiewania tradycyjnego Sto Lat.
    Widoki z drogi przepiękne. Jutro nowy dzień .