• Day 2

... in Astorga

June 4, 2014 in Spain ⋅ ⛅ 15 °C

Jeśli do tej pory ktoś miał wątpliwości co do sensowności zabierania ciepłych ubrań na wakacje w Hiszpanii, pierwsze 2 godziny marszu skutecznie z nich leczą. Jest naprawdę zimno, a do tego wieje wiatr. Z utęsknieniem czekamy na słońce. Do tego po raz pierwszy boleśnie konfrontujemy się z brutalną prawdą, że wioska na szlaku wcale nie oznacza otwartego sklepu/baru przed 8 rano. Zagryzamy resztki prowiantu z poprzedniego dnia i, nie zwlekając dłużej, ruszamy do Hospital de Orbigo, gdzie czekają już na nas kanapki i gorąca kawa.
    Niezapomniany moment - zejście w stronę Astorgi. Ten punkt, w którym po raz pierwszy widać miasto. Wszyscy się tu zatrzymują, aby rozkoszować się tą chwilą. Tu też poznajemy dużą część z naszych przyszłych towarzyszy.
    W Astordze przez prawie 2 godziny załatwiamy mszę, której atrakcją jest kazanie dwujęzyczne z myślą o parafiankach, które wyrastają spod ziemi na wieść o mszy. To była ostatnia albo przedostatnia msza z kazaniem po polsku. W kolejnych dniach nasza pielgrzymia grupa rozrasta się. Fanklub "Polish singers" będzie nam wiernie towarzyszył do samego Santiago. Rozpoczną się msze wszelkich możliwych języków.