Naar Huacachina

September 14, 2019 in Peru ⋅ ☀️ 24 °C

Het wordt tijd om Lima te verlaten en meer van Peru te gaan bekijken. Na het ontbijt pakken we in en checken we uit. Met de taxi zijn we snel bij de bus terminal van waar we zullen vertrekken naar Huacachina. Het verloopt soepel maar de bus is wat vertraagd dus een half uurtje later dan gepland gaan we op weg. Het is een luxe bus en we hebben dus luxe fauteuils en privé schermpje om film te kijken. Het is ongeveer 4,5 uur rijden naar Ica en langzaam komen we uit de grauwe bewolking naar wat meer zonneschijn. In Ica moeten we nog een taxi pakken naar Huacachina zelf - even buiten Ica- ongeveer 10 minuten verder. Het is een onvervalste oase tussen enorme zandduinen. Onze eerste indruk is gemengd - mooie locatie, maar super-toeristisch. We hebben een hotel op de rand van de oase, dus gelukkig wat meer uit de herrie van de goedkopere hostels. Na het inchecken lopen we een rondje en regelen we onze excursie voor morgenmiddag. We gaan buggy rijden door de duinen en sand boarden. Als de zon onder gaat, lopen we een deel van de immense zandduin op om van de zonsondergang te genieten. Prachtig, maar je zit er met 20 man en even verderop rijden de buggies - sommige zonder uitlaat - wat de rust niet ten goede komt. Als het donker is geworden gaan we een hapje eten. Een naastgelegen hotel staat goed bekend om haar eten en dit blijkt geheel terecht. Rozig van de busreis, het gezandstaald worden, het eten en een hete douche, gaan we naar ons bedje.Read more