• Day 6–7

Miette Hotsprings

May 11 in Canada ⋅ ☁️ 10 °C

Vanmorgen wakker geworden met een kater gevoel en denkend aan de nacht die we hadden beleefd met het Noorderlicht. Na The real American pancakes met Canadian maple siroop te hebben gegeten zat onze pens weer vol voor de ochtend uren. Vandaag stond een ritje naar de hotsprings op het programma. Het door de aarde verwarmde water zou opgevangen worden in een soort zwembad waar wij dan als een stelletje levensgenieters in konden gaan liggen. Wel tegen betaling en onder het oog van 3 lifeguards. Eenmaal binnen onze zwemkleding aangetrokken. We konden overigens ook zwemkleding uit de jaren ‘70 huren maar dat was een bridge to far voor ons. Het water was zo’n 38 graden Celsius dus dat was heerlijk. Naar een 1.5 uur zagen we er uit als kreeften en besloten we er uit te gaan en bij de camper wat te gaan eten. Toen de bammetjes op waren liepen we nog een half uurtje richting de spleet in de berg waar het hete water werd opgevangen. Onderweg zagen we poot afdrukken van een grizzlybeer in de sneeuw. Goed opletten dus! Eenmaal boven en omgeven door de rotte eierlucht even onze hand in het warme water gestoken en toen snel weer retour naar de camper. Manne viel al snel in slaap dus we hadden een rustige terugreis zonder al te veel waarom vragen. Terug op de camping nog even naar de speeltuin en daarna was het tijd om een vuurtje aan te steken en laat Wilfred daar nu net veel plezier aan beleven. Manne wou perse wat roosteren dus even een stok opgezocht, een kladde spek eromheen gewikkeld en toen kwam het lange wachten voor die kleine jongen. Naar een 15 minuten wachten was de spek klaar voor consumptie en smikkelde Manne het lekker op. Morgen verlaten we de staat Alberta en zakken we af naar de staat BC (British-Columbia) waar het tevens een uur vroeger is. Dus voor de mensen in Nederland we lopen dan 9 uur achter op jullie.Read more