• Day 5

Ledovec a Gjaidstein

July 6, 2022 in Austria ⋅ ☁️ 13 °C

Simony hutte 2203 m - Kleine Gjaidstein ?m - Hohe Gjaidstein 2780 m - sedlo - Simony hutte

JAV stoupání 973 m, 10,2 km
    P stoupání 682 m, 8 km
    8.30 - 14.30

Dneska jsme poprvé vstávali do sluníčka, i když se postupně zatáhlo a byl studený vítr. Rozhodli jsme se, že na Simony přespíme další noc, tak nás čekala túra nalehko.
    Snídani jsme měli objednanou na 7.30. Byla výborná, kromě standardu ještě maková a banánová bábovka.
    Vyrazili jsme v 8.30. Rozdělili jsme se - JAV šli směr Dachstein, ale uhnuli na Hohe Gjaidstein 2780 m. Šli jsme částečně po ledovci, došli jsme téměř k horní stanici lanovky, která chrlila turisty. V houfu lidí jsme došli na Kleine Gjaidstein, pak pokračovali dál na Hohe G. a přes něj dolů do sedýlka.
    Pavlík chtěl pošetřit kolena, tak vyrazil k ledovci a pak nám naproti. Před sedlem jsme se setkali a kolem jezer vystoupali k chatě.
    Dorazili jsme dost brzy, ale unavení, tak nikdo neměl chuť na další procházku.
    Před večeří jsme si na chvíli zalezli do postele. Já měla hlad, který jsem úspěšně zaspala. K večeři byl vývar s nudličkami, vařené hovězí s opečeným bramborem a na pohled podivnou kejdou, ze které se vyklubala moc dobrá omáčka z křenu, chleba, smetany a koření.
    Poslední večer jsme si dali rozlučkovou hruštičku nebo meruňku, víno, pivo.
    Spát jsme šli chvíli po večerce cca 22.30.