Hallstatt 2022

• 32photos
  • 0videos
  • 316kilometers
  • Day 1

cesta Praha - Hallstatt

July 2, 2022 in Czech Republic ⋅ ☀️ 16 °C

Praha - Domažlice - Folmava- Hallstat

Vyrazili jsme v 11.30, jen o půl hodiny později oproti plánu., což je úspěch. S Adamem jsme měli sraz až na místě.
    Anča nás vedla vyhlídkovou trasou téměř mimo dálnice, ale asi byla kratší.
    Když jsme dorazili do Hallsttatu, jeli jsme nejdřív okouknout parkoviště u lanovky, jestli se tam bude dát stát přes noc na víc dnů. Vypadalo to dobře. Pak jsme jeli do kempu v Obertraunu. Měli volno, ale děsně jim trvalo odbavení, nechtěli, abychom hned zaplatili, prý později. Později, po vystátí nové fronty nám stařík řekl, že zaplatit nemůžeme, až zítra. Chvíli jsme se dohadovali, až přišla jiná paní, mladší, a zaplatit šlo.
    Stany jsme měli vedle party motorkářů, hodně bujarých a hlučných.
    Na večeři jsme jeli autem fo Hallsttatu. Pěkné, malebné městečko, idylka u jezera, gyros a zmrzlina výborná.
    Zpět do kempu nás zastavila zamčená závora. Když jsme se šli zeptat do recepce, měli taky zavřeno, ale ještě tam byli. Přes sklo gestikulivali, že závoru neotevřou. Později se ukázalo, že to bylo dobře.

• Day 2

Hallstatt - Wiesberghaus

July 3, 2022 in Austria ⋅ ⛅ 21 °C

Busem Obertaun - Hallstatt
    Pěšky: Hallstatt - Wiesberghaus 1884 m
    11 km
    9.40 - 1.6.30
    stoupání 1570 m
    klesání 200 m

Ráno jsme vstali dřív, než jsme chtěli. Vzbudili nás motorkáři, kteří byli čilí jak rybičky už od 6 a dost hlučeli.
    Ráno jsme ocenili, že nemáme aura v kempu. Odjížděli jsme před 8, a to byla ještě zavřená závora.
    Rychle jsme posnídali, sbalili stany a odjeli k lanovce Krippensteinbahn. Na parkovišti se Adam začal balit. Včera jsme si špatně přečetli jízdní řád a byli jsme tu o hodinu dřív, Adam se aspoň v klidu dobalil.
    Bus jel včas. Přesunuli jsme se do Hallsttatu a vyrazili už po svých.
    Stoupali jsme podél řeky, viděli jsme krásné vodopády, zprvu cesta společná s bikery (MTB). Les vypadal jak v pohádce, mechem obalené kameny a skály. Údolí bylo čím dál užší. Stoupalo se celkem prudce, bylo vedro.
    Ba chatu jsme dorazili v 16.30, dali si pivko, Víťa podmáslí a čekali jsme na večeři.
    Sprcha byla s výhledem, tj. venku za dřevěnou plentou byla hadice na konci se sprchovátkem, napojena na velký barel, voda studená.
    K večeři byla polévka s frigátovými nudlemi, zeleninový salát s bramborovým salátem, uzené (tlusté), opečené brambory, zelí (hnusné) a křenový dresing, dezert - palačinky se zmrzlinou.
    Nad chatou je takový pidikopeček, že kterého jsme pozorovali západ slunce.
    Spát jsme šli kolem 22.00.

• Day 3

Wiesberghaus - Adamekhutte

July 4, 2022 in Austria ⋅ ⛅ 14 °C

Wiesberghaus - Mittlerer Ochsenkogl 2365m - rozcestí- sedlo Hosbwandscharte 2180 m - Adamekhutte 2196 m

8.30 - 15 10 AV, PJ 15.30
    9,2 km
    Stoupání 828 m
    Klesání 523 m

Ráno jsme se probudili do bouřky a deště. Než jsme se nasnídali, přestalo pršet a dokonce prosvítalo slunce.
    Snídaně byla vynikající, kromě standardní šunky, sýra, chleba byly lívanečky, porridge, domácí bílý jogurt a hodně ingrediencí do něho. Chatu jsme opustili docela pozdě v 8.30. Po obědě má začít pršet i bouřka.
    Dešti nic nenasvědčovalo, občas mráček. Mělo nás čekat 5h chůze.
    Krajina byla opět nádherná, krásné výhledy, impozantní skály. Dřív tu byl asi ledovec, šli jsme po celistvých skalních plotnách. Parádní výhledy na ledovec a horu Dachstein (2990 m).
    Po třech hodinách jsme došli do nejmenovaného sedla a s hrůzou jsme zjistili, že do cíle nám zbývá 5h. Navíc se začalo schylovat k dešti. Oběd (manu) si dal jen Víťa, JaP se ani nezastavili a šli dál. Kolem 14.30 začalo pršet a bouřit, i blesk se objevil. Kluci to natáhli a upalovali do chaty. PaJ šli rozvážným krokem :-)
    Do chaty jsme dorazili lehce promočení. Dali jsme si čaj s rumem, kafe, víno, radlera. Pavlíček si šel lehnout.
    Ještě před večeří si dal VaP gulášovku, JaA víno, čaj s rumem.
    K večeři byla brokolicová polévka, bramborový guláš a jako dezert tvarohový krém.
    Sprcha zase jen studená.
    Poseděli jsme tak tak do 22.00 a šli spát. Ono by stejně nešlo sedět déle, večerka byla také ve 22.00.

• Day 4

Adamekhutte - Simony hutte

July 5, 2022 in Austria ⋅ 🌧 8 °C

6,7 km
    Stoupání 573 m
    Klesání 579 m
    9.00 (10.30) - 14.00

Brzy ráno opět pršelo. Vstali jsme před 7 a to už nepršelo, ale byla hustá mlha.
    Snídaně byla o něco chudší než včera, ale i tak jsme se pěkně našťouchli. Každý dostal talíř se salámem, sýrem, marmeládou a máslem, pak volně müsli, jogurt, mléko, med, kakaová buchtička.
    PJ vyrazili za drobného deště v 9.00, kluci až v 10.30 za většího deště a cestou nás dohnali.
    Dneska byla krátká a méně náročná trasa. Po cestě jsme několikrát zmokli a zase uschli.
    Do chaty jsme dorazili ve 14.00.
    Měli jsme ambice, že po pivu a čaji půjdeme na procházku. Ale ochladilo se a začalo znovu pršet, tak jsme s P jen obešli chalupu, došli se podívat do kapličky, která byla vedle chaty a šli znovu do tepla.
    Čekání na večeři jsme si krátili kartami prší a dudákem.
    K večeři byla asi kedlubnová polévka, bramborovo-zeleninové karbanátky, smetanový dresing, červená řepa, dezert tvarohový krém s čokoládovou polevou.

• Day 5

Ledovec a Gjaidstein

July 6, 2022 in Austria ⋅ ☁️ 13 °C

Simony hutte 2203 m - Kleine Gjaidstein ?m - Hohe Gjaidstein 2780 m - sedlo - Simony hutte

JAV stoupání 973 m, 10,2 km
    P stoupání 682 m, 8 km
    8.30 - 14.30

Dneska jsme poprvé vstávali do sluníčka, i když se postupně zatáhlo a byl studený vítr. Rozhodli jsme se, že na Simony přespíme další noc, tak nás čekala túra nalehko.
    Snídani jsme měli objednanou na 7.30. Byla výborná, kromě standardu ještě maková a banánová bábovka.
    Vyrazili jsme v 8.30. Rozdělili jsme se - JAV šli směr Dachstein, ale uhnuli na Hohe Gjaidstein 2780 m. Šli jsme částečně po ledovci, došli jsme téměř k horní stanici lanovky, která chrlila turisty. V houfu lidí jsme došli na Kleine Gjaidstein, pak pokračovali dál na Hohe G. a přes něj dolů do sedýlka.
    Pavlík chtěl pošetřit kolena, tak vyrazil k ledovci a pak nám naproti. Před sedlem jsme se setkali a kolem jezer vystoupali k chatě.
    Dorazili jsme dost brzy, ale unavení, tak nikdo neměl chuť na další procházku.
    Před večeří jsme si na chvíli zalezli do postele. Já měla hlad, který jsem úspěšně zaspala. K večeři byl vývar s nudličkami, vařené hovězí s opečeným bramborem a na pohled podivnou kejdou, ze které se vyklubala moc dobrá omáčka z křenu, chleba, smetany a koření.
    Poslední večer jsme si dali rozlučkovou hruštičku nebo meruňku, víno, pivo.
    Spát jsme šli chvíli po večerce cca 22.30.

• Day 6

Lanovka Krippenbahn - návrat

July 7, 2022 in Austria ⋅ ☁️ 8 °C

Simony - nejkratší cestou k lanovce Krippenbahn - Obertraun

6,2 km
    Stoupání 68 m
    Klesání 489 m
    9.00 - 12.30

Vstali jsme v 7.00, snídaně od 7 30.
    Byla maková bábovka, marmeládová roláda a standard.
    Chatu jsme opustili v 9.00. Bylo zataženo, foukal studený vítr, ale nepršelo. Cesta vedla kolem jezer a pak klečí houpavě nahoru dolů. Lanovka jezdila každých 15 minut, koupili jsme si lístky a kupodivu byly levnější, než co psali na internetu. Tam se vůbec nedala koupit jednosměrná jízdenka.
    Čekaly nás dvě mezistanice, u jedné byla atrakce vyhlídka "pět prstů ". Začalo ale pršet, tak jsme se na vyhlídku vykašlali a jeli hned dolů. Auta jsme našli v pořádku.
    Plán byl stavit se v Hallstattu na zmrzlinu a pak v Traunsee (Steckerlfischhe) na rybu. Kvůli dešti jsme zmrzlinu vynechali. V rybárně si kluci dali sivena nebo pstruha, J klobásu s hranolkama. Byla dost zima, tak ještě čaj a nanuka.
    Cesta autem docela upalovala kromě okolí Linze, kde byla zácpa. Posádky byly PJ a AV. Domů jsme dorazili kolem 19.30. Adam se cestou nechal vysadit rovnou v hospodě na párty a domů přišel až v 5 ráno. No, klasika.
    Dovolená se zdařila, žádné úrazy, jen malé ztráty - Vítek nechal na Adamekhutte olympijské pantofle a J ztratila sluneční brýle, asi na lanovce.