• Day 8

Gili Trawangan

August 23, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

Dneska jsme vstávali v 6.30 a bez snídaně, protože jsme měli koupený lístek na fastboat na ostrov Trawangan v 9.30. Je to největší ostrov ze souostroví Gili. Cesta taxíkem do přístavu trvala přes hodinu.
    V přístavu byl zmatek a tlačenice, míchali se pasažéři různých lodí, místo v 9.30 jsme odráželi od břehu v 10.20.
    Na ostrovy nemohou motorky ani auta, jezdí se tu na kolech, rikšou nebo pěšky. Oproti Bali tu převažuje islám.
    Ubytování bylo hodně svérázné, hlavně koupelna, ale plusové body získali výzdobou Víťova pokoje. Víťa má totiž dneska narozeniny. Bydleli jsme kousek od mešity a každou chvíli nám tu zpívali a něco vyprávěli do ampliónu. To jsme si užili.
    Byly tu nádherné pláže s průzračnou vodou. Šnorchlovat se dalo už od břehu, viděli jsme spoustu ryb a želvy.
    V baru jsme využili happy hour a dali si plážové drinky, sex on the beach, pina colada, daigiri, aj.
    Chtěli jsme si půjčit kola a objet ostrov, prý se to dá zvládnout za hodinu i s koupáním. Nakonec jsme nejeli, vyhrála lenóra, váleli jsme se na pláži. Pak jsme šli na večeři do italské restaurace, kde si vyráběli sami těstoviny, vynikající. Kromě jídla a dezertů jsme si objednali bintang tower, ostatní hosté restaurace, hlavně muži, nám záviděli. Bintang je nejlepší místní pivo. Po večeři jsme se přesunuli do drinkového baru, kde měli happy hour celý den. Hrála nám živá hudba, mohli jsme si i zazpívat. Tam jsme strávili zbytek večera.
    Já s Pavlem jsme měli luxusní pokojík s klimatizací, ale o to horší koupelnou - záchod byl zarostlý kamencem, tak vůbec netekla voda, trochu to tam smrdělo a něco pořád kapalo ze stropu.