Indonésie 2023

• 0videos
  • 19.7kkilometers
  • 19.4kkilometers
  • Day 1

Cesta

August 16, 2023 in Czech Republic ⋅ ⛅ 27 °C

Balení, v 18.00 MHD na letiště a hurá do Indonésie, přes Dubaj.
    Nakonec je to trochu jinak. Barunka se nabídla, že nás odveze na letiště, protože jela do Plzně. Ani jsme v tu chvíli netušili, jak moc jí budeme vděční. V půl šesté se strhlo peklo na zemi, létaly hromy, blesky a všude spousta vody. V Chabrech by se dala sjíždět silnice na kanoi. Déšť ustal až v Ruzyni.
    Na letišti jsme měli dost času, přesto jsme šli na security check na poslední chvíli a museli popoběhnout. Nakonec se ukázalo, že to bylo zbytečné. V letadle jsme seděli dobrou hodinu a půl, než jsme vzletěli, kvůli špatnému počasí.

• Day 2

Na cestě- Dubaj

August 17, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 32 °C

V Dubaji jsme přistáli v 6.15 jejich času, našeho 4.15. Airbus 737 let zvládl dobře, i když to s námi občas cloumalo.
    Na letišti jsme posnídali čokoládového muffina, croassant a šunkovou bagetu.
    V letadle jsme dostali bohaté menu...
    Do Denpasaru jsme odletěli v 22.30, vyřídili si vízum, koupili místní simku, vzali taxi na ubytko Sanda Mas Cottages.
    Adam na nás čekal v ubytku. Sjel koupit pár pivek a šli jsme spát kolem 2h ráno.

• Day 3

Uluwatu

August 18, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Vstavali jsme v 8. Je lepší vstávat brzo, protože v 18 je tma.
    Z balkónu máme výhled na moře, sbalili jsme si plavky a vyrazili na snídani pěšky směrem k pláži. Moc dobrá snídaně, já s Adamem jsme si dali napůl Mix bowl, je to rozmixované exotické ovoce, konzistenci to mělo jako zmrzlina, křupinky, semínka, celé ovoce, podává se v dřevěné nádobě ve tvaru vydlabaného kokosu.
    Nedostali jsme se na pláž, protože už začal příliv. Vrátili jsme se k ubytku, absolvovali 5minutovou výuku na skútrů a hurá do víru města. Terka mi půjčila svůj, zůstala si číst, my vyrazili na Temple. Na motorkách je to super, akorát se bojím, tak jedu dost pomalu, obtížné jsou zatáčky a manipulace s nejedoucím strojem.
    Temple byl umístěn v rozlehlé zahradě na útesu. Odevšad byl krásný výhled na moře. Než jsme vstoupili dovnitř, oblékli nás do fialových šátků a ukázali jako sukni. Slušel obzvlášť Pavlíkovi. Během prohlídky nám zapršelo, bylo to příjemné. V Templu málem makak ukradl Víťovi kšiltovku a mě olal na foťák. Adam si toho všiml, tak opici zabránil mi futrálek vzít. Opice se na Adama rozzlobila a cenila výhrůžně zuby.
    Udělali jsme otočku přes ubytko, vzali Terku a jeli k pláži Bingin na oběd.

• Day 4

Uluwatu-Ubud

August 19, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 22 °C

Včera jsme poseděli u bazénu do 0.30, omladina do 2.30, proto nám dneska to vstávání nešlo. Já a Pavlem jsme se vykopali v 7 45, ale u ostatních bylo mrtvo. Ještě jsem omylem vzbudila sousedy, spletla jsem si bungalov.
    Placatili jsme se u bazénu a hledali ubytko na dnešní noc. Adámek přinesl snídani - kafe, čaj, croassant a nějaký veganský koláček, čímž získal malé bezvýznamné plus.
    Vůbec nám nevadilo, že se flákáme. Některým z nás nebylo moc dobře, jiní běhali na WC, ale nic závažného.
    Vrátili jsme 2 motorky a přesunuli se taksikem (opravdu se tady taxi píše taksi 😀) k np Garuda Wisnu Kencana Cultural park. Počkali jsme na motorkáře Adama a Terku.
    Park se nacházel na vyvýšeném místě mezi skalami. Původně to byl zřejmě jeden masiv, který byl "nakrájený" na takové homole, mezi nimiž vedly asfaltové silnice. V parku byly monumentální sochy boha Wisnu a ptáka Garuda, muzeum, divadlo a další rozsáhlé volné plochy, které slouží ke společenským akcím. Na divadlo jsme nešli, ale ochutnali jsme vynikající zmrzlinu red velvet a cheesecake strawbery. Dali jsme si tam i lehký oběd, já například jen džus z manga.
    Pak jsme se přesunuli do Ubudu taxíkem, Adam a Terka na motorkách. Cesta byla dlouhá 40km, ale trvala 2h. Byla strašná zácpa a mumraj na silnici. Motorky nás míjely ze všech stran.
    V Ubudu jsme bydleli kousíček od centra, apartmány, spíš to byly pokojíčky s wc a sprchou v jednom, byly rozesety po zahradě.
    Na večeři jsme měli vyhlídnutou dobře hodnocenou restauraci. Hodnocení si zřejmě přečetli všichni, protože se tam stála fronta na stůl. Šli jsme tedy jinam do krásné pidi restaurace, spíš stánku. Jídlo výborné, já si dala typické indonéské jídlo saté ayam (kuřecí špízy s burákovou omáčkou a rýži), Víťa experimentoval a dal si rybu dušenou v banánových listech,... jako dezert zelené palačinky plněné kokosem, rýžový pudink s čokoládou a kokosovým mlékem a banánem. Pak jsme se stavili pro pití na večer, víno, pivo, silné víno něco jako portské, somaek - korejská rýžová pálenka s pivem.

• Day 5

Ubud - pěší výlet

August 20, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Dneska jsme si pospali, vstávali jsme v 9. Tedy Adam vstával v 6, nechápu.
    Dnešní den chtěl každý trávit jinak. Já s Pavlem a Adamem jsme si šli na snídani a do tržnice. Vítek s Terkou ještě spali. Vítek si pak šel sám pro snídani a shaker. Terka taky sama, málem ji u toho sežral pes.
    V tržnici jsem si koupila sarong (šátek kolem pasu, vhodný na pláž, do města i sopku 😉. Pavel si koupil tričko se slonem.
    Na výlet k rýžový políčkům jsme šli nakonec všichni. Byla to úžasná procházka, jednomu týpkovi jsme prošli bytečkem, říkal tomu art muzeum. Celkem záhy jsme potkali zajímavý warung (restauraci), tak jsme ji vyzkoušeli, někdo si dal jídlo, někdo ne. Pak jsme pokračovali dál, po chvíli se cesta 1,5m změnila na cestičku 40cm, vpravo tekl potůček, spíš stoka, vlevo byla hluboká soutěska zarostlá liánovitymi rostlinami, banánovníky a bůhví čím. Přešli jsme mostek a vraceli se po druhé straně soutěsky. Lákala nás jedna hospůdka za druhou. Neodolali jsme, kdo neměl jidlo v minulé hospůdce, dal ho teď, ochutnali jsme také home made sangrii. Pak jsme se vrátili do Ubudu a plynule přešli na trasu "Campuhan ridge walk", cestou byla výborná zmrzlinka, o pár set metrů další hospůdka, kterou jsme nemohli minout. Dneska je to obzvlášť náročné na konzumaci. Pavel někde po cestě vytrousil kartu 😞, naštěstí jich máme víc. A dalsi hospůdka, tentokrát na večeři a drink. Zpátky do Ubudu jsme šli po tmě, bylo to stejnou cestou, tak to bylo dobrý. Stavili jsme se v nápojovém krámě pro pivo, víno a "portské", chvíli poseděli v altánku v zahradě ubytka a šli brzy spát. Zítra chceme vstávat v 7, protože nás čeká dlouhý výlet.

• Day 6

Ubud - výlet k sopce Batur

August 21, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 22 °C

Na Bali je vysoká vlhkost, prádlo vůbec neschne. Klimačku používají na maximum, takže v uzavřených prostorech je velká zima. Bali rozhodně není pro handicapované - spousta schodů, často má jeden schod na výšku i 50cm!

Na dnešek jsme si vyjednali 2 motorky a dali vyprat prádlo. Vstávali jsme v 6.40, vyrazili jsme kolem 7.30. Já jela s Adamem, ostatní každý sám. Cesta trvala cca hodinu do města Kintamani, zaplatili jsme vstup do města (50t/os) a zapadli do první restaurace na dost netradiční snídani - pečené kuřecí stehno v extra pálivé omáčce s buráky, s rýží, kuřecí steak, jen já měla nudný toast s čokoládou. Výhled jsme měli na sopku Gunung Batur 1700m a Gunung Agung 3031m.
    Popojeli jsme blíž k výchozím bodu na Batur. Hned se k nám seběhli Indonéžani a nabízeli průvodce. Původně jsme nezamýšleli vyjít na vrchol, ale už se nedalo nic dělat. Hlavně Terka měla radost. Díky dalším turistům, kteří se přichomejtli k nám, jsme usmlouvali slevu, místo 250k jsme platili 200k na osobu. Vyrazili jsme s průvodkyní nejprve ještě kus na motorkách k chrámu. U chrámu jsme si přezuli boty a pokračovali pěšky strmě vzhůru suťoviskem. Blížili jsme se k baru a těšili se, že si koupíme aspoň vodu, té jsme si totiž moc nevzali. Překvapilo nás, že bar byla opuštěná boudička s lavičkami. Cesta na vrchol trvala už jen 20min, tak jsme tam byli cobydup. Nahoře nás uvítali pár makaků, jednoho Pavel nalákal na tyčinku, aby se s námi vyfotila. Vypadalo to tam jako v letním kině, plno laviček na pozorování východu slunce.
    Po cestě zpět jsme se zastavili u hot springs, ale dovnitř jsme nešli a tak jsme jeli dál se někam naobědvat. Máme to tu trochu posunuté, téměř vždy obědváme kolem 15h. Nadli jsme skvělou restauraci s výhledem na Batur, jídlo skvělé. I dezert jsme si dali. Pak jsme ještě navštívili ochutnávku cibetkové kávy, a poté výhled na rýžová políčka zapsaná v UNESCO. Tady jsme dali míchaný drink a než jsme se nadáli, byla tma. Na Bali se stmívá okolo 18, což je dost brzo. V Ubudu jsme si zašli původně jen na drink, ale nakonec z toho byla večeře. Po cestě ba ubytko jsme se stavili v našem oblíbeném krámě na alkohol, koupili víno a pivo, chvíli poseděli a šli spát kolem 0.30h.
    Zapomněla jsem zmínit, že Adámek má tak zajímavý outfit, že se s ním chtějí Indonéžani fotit, místo aby to bylo naopak 😀

• Day 7

Ubud - klášter Luhur Batukau

August 22, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Dneska se dělíme, Adam a Terka jeli do Uluwatu vyřídit prodloužení víza, už prošvihli den, tak snad to nevadí.
    Ostatní měli v plánu pěší výlet kolem hory Batukaru.
    Nablížili jsme se taxíkem ke klášteru Luhur Batukau, odkud se chodí na kopec. Přijeli jsme ale až v poledne a to už je na trek pozdě. Chtěli jsme tedy jen na kratší výlet do džungle, tak na 3h, průvodci se mezi sebou dohadovali, kdo by šel s námi. Nikomu se nechtělo a nakonec zvolili toho nejstaršího, který se asi neuměl tak bránit. Vypálili vysokou cenu. Nabízeli jsme, že neco zaplatíme a že s námi nikdo nemusí jít, to nechtěli a říkali, že do džungle máme jít jinde. Nakonec jsme ustoupili a koupili si lístek jen do kláštera. Byli jsme jim podezřelí a báli se, že jim utečeme. Nasadili na nás 2 hlídače s vysílačkama a nenápadně nás špehovali. Bylo to k smíchu i jim.
    Vymysleli jsme náhradní řešení, že nás taxikář odveze na místo, odkud by šel výlet. Vysvětlil nám, že tam nemůžeme, že pršelo a spadl most a cesta je na auto moc úzká. Tak jsme zase rezignovali a jeli zpátky do Ubudu. I tak jsme přijeli kolem 15.30. Moc podařený výlet.
    Zašli jsme na pozdní oběd.

• Day 8

Gili Trawangan

August 23, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

Dneska jsme vstávali v 6.30 a bez snídaně, protože jsme měli koupený lístek na fastboat na ostrov Trawangan v 9.30. Je to největší ostrov ze souostroví Gili. Cesta taxíkem do přístavu trvala přes hodinu.
    V přístavu byl zmatek a tlačenice, míchali se pasažéři různých lodí, místo v 9.30 jsme odráželi od břehu v 10.20.
    Na ostrovy nemohou motorky ani auta, jezdí se tu na kolech, rikšou nebo pěšky. Oproti Bali tu převažuje islám.
    Ubytování bylo hodně svérázné, hlavně koupelna, ale plusové body získali výzdobou Víťova pokoje. Víťa má totiž dneska narozeniny. Bydleli jsme kousek od mešity a každou chvíli nám tu zpívali a něco vyprávěli do ampliónu. To jsme si užili.
    Byly tu nádherné pláže s průzračnou vodou. Šnorchlovat se dalo už od břehu, viděli jsme spoustu ryb a želvy.
    V baru jsme využili happy hour a dali si plážové drinky, sex on the beach, pina colada, daigiri, aj.
    Chtěli jsme si půjčit kola a objet ostrov, prý se to dá zvládnout za hodinu i s koupáním. Nakonec jsme nejeli, vyhrála lenóra, váleli jsme se na pláži. Pak jsme šli na večeři do italské restaurace, kde si vyráběli sami těstoviny, vynikající. Kromě jídla a dezertů jsme si objednali bintang tower, ostatní hosté restaurace, hlavně muži, nám záviděli. Bintang je nejlepší místní pivo. Po večeři jsme se přesunuli do drinkového baru, kde měli happy hour celý den. Hrála nám živá hudba, mohli jsme si i zazpívat. Tam jsme strávili zbytek večera.
    Já s Pavlem jsme měli luxusní pokojík s klimatizací, ale o to horší koupelnou - záchod byl zarostlý kamencem, tak vůbec netekla voda, trochu to tam smrdělo a něco pořád kapalo ze stropu.

• Day 9

Trawangan a Lombok

August 24, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

Vstávali jsme v 8, objednali si snídani, která byla v ceně - omeleta nebo palačinka s banánem. Dneska se budeme dělit - Víťa s Terkou zůstanou relaxovat na Trawanganu, Pavel, Adam a já jsme si koupili 3denní trek na sopku Rinjani na Lomboku.
    Po snídani šel Adam s Terkou do kavárny pracovat, ostatní na pláž.
    Po obědě jsme si půjčili 3 kola a jeli objet ostrov. To byly plečky! Rezavý řetěz bylo to nejmenší. Pavel měl prázdné kolo, týpek mu ho nafouknul, pak mu málem upadla šlapka, nešlo přeřazovat ... Omylem jsme zajeli do vnitrozemí a Víťu uvařili, tak se vrátil. Odjížďka ostrova se nám moc líbila. Víťa na to bude mít dost času později, až budeme na treku.
    Trekaři měli sraz v přístavišti v 15.30 s chlapíkem z agentury. Předtím jsme si zabalili a vysprchovali ve Víťovém apartmánu. Na Lombok jsme jeli public boat, s námi jeli jen místňáci a jeden párek turistů. Na Lomboku na nás čekal další týpek, který nás odvezl do Senaru na ubytko. Tak pěkné ubytování jsme tu ještě neměli. Povečeřeli jsme Me goreng a Chicken satai, dezert banánovou palačinka, a pár bintangů. Na trek jsme si půjčili čelovky a Adam ještě bundu. Zítra nebudeme muset vstávat tak brzo, odjíždí se v 8.

• Day 10

1.den treku - Senaru - ke kráteru

August 25, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 22 °C

Ráno jsme vstávali v 6.30, posnídali palačinku s banánem a nastoupili do taxi, který nás zavezl na výchozí misto, do Sajangu. Překvapil nás vůz, který nás vezl, byl to malý náklaďák s otevřenou korbičkou, na kterou nás naskladali jako místňáky. Byl to zážitek, ale moc pohodlné to nebylo.
    Než jsme se mohli vydat na trek, museli jsme podstoupit lékařskou prohlídku. Ta spočívala v tom, že jsme vyplnili formulář ve velikosti A6. Změřili nám tep, teplotu a jestli máme správně okysličenou krev, vše zapsali do formuláře a zaplatili jsme poplatek.
    Nevím, co by dělali, kdyby někomu naměřili např. vyšší tlak :-).
    Vyfasovali jsme 1 průvodce a 3 nosiče (portýry), kteří se nám starali o nocleh a jidlo.
    Cesta byla začátku nenáročná, ale celkem dlouho nás doprovázeli jezdci na motorkách a nabízeli taxi. Bylo to otravné. Potkávali jsme stánky s pivem a sušenkami. Koupili jsme si trek asi dost levně, jak se později ukázalo. Ostatním turistům vytvářeli pěkná jídla se spoustou ovoce, my to měli o dost chudší. A ještě jim to dost dlouho trvalo.