• Day 10

1.den treku - Senaru - ke kráteru

August 25, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 22 °C

Ráno jsme vstávali v 6.30, posnídali palačinku s banánem a nastoupili do taxi, který nás zavezl na výchozí misto, do Sajangu. Překvapil nás vůz, který nás vezl, byl to malý náklaďák s otevřenou korbičkou, na kterou nás naskladali jako místňáky. Byl to zážitek, ale moc pohodlné to nebylo.
    Než jsme se mohli vydat na trek, museli jsme podstoupit lékařskou prohlídku. Ta spočívala v tom, že jsme vyplnili formulář ve velikosti A6. Změřili nám tep, teplotu a jestli máme správně okysličenou krev, vše zapsali do formuláře a zaplatili jsme poplatek.
    Nevím, co by dělali, kdyby někomu naměřili např. vyšší tlak :-).
    Vyfasovali jsme 1 průvodce a 3 nosiče (portýry), kteří se nám starali o nocleh a jidlo.
    Cesta byla začátku nenáročná, ale celkem dlouho nás doprovázeli jezdci na motorkách a nabízeli taxi. Bylo to otravné. Potkávali jsme stánky s pivem a sušenkami. Koupili jsme si trek asi dost levně, jak se později ukázalo. Ostatním turistům vytvářeli pěkná jídla se spoustou ovoce, my to měli o dost chudší. A ještě jim to dost dlouho trvalo.