• Day 11

2.den treku - Rinjani 3726m, Hot springs

August 26, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 16 °C

Dneska byl nejnáročnější den, celkem jsme nastoupili 1929 m, sklesali 1896 m.
    Vzbudili nás před 2 ráno, dali nám rychlé kafe, čaj, pár sušenek a v 2.30 jsme vyrazili na východ slunce na sopku Rinjani. Cesta byla drsná. Začali jsme prudkým stoupáním lesíkem, museli jsme dělat vysoké kroky, abychom překročili kořeny, dostali jsme se hranu kráteru, cesta se změnila, písek a rozpadá láva strašně prášila a propadala se nám pod nohama. Šlo se o hodně hůř než v hlubokém sněhu. Jak jsme byli rádi za hůlky! Adam to zvládl bez nich, ale skrytě nám jistě záviděl. Šli jsme klasicky v zástupu světýlek a byla nám zima, jako rukavice nám posloužily ponožky, ale i tak ruce mrzly. Vycházejí slunce bylo nádherné a hned se začalo oteplovat. Dolů to šlo kupodivu dobře, klouzali jsme se rychle po sypkém povrchu.
    Ke snidani nám naši kuchaři připravili toast s ananasovou marmeládou a palačinku s banánem.
    Po snídani jsme se vydali dál dolů k jezeru a horkým pramenům. To, že bylo jezero pod námi, neznamenalo, že půjdeme jen dolů, cesta trvala 3 h, sestup i občasné výstupu byly drsné. V jezeře jsme se nevykoupali, ale zato v horkých pramenech ano. Pominu-li spoustu odpadků, bylo to pěkně. Ale myslela jsem, že budou větší.
    Oběd byl u jezera - nudlová polévka se zeleninou a rýže, ananas.
    Po obědě nás čekalo další náročné stoupání na hřeben nad jezerem, také 3 h.
    Na spaní jsme přišli už za šera, ale stihli jsme západ slunce.
    K večeři se vytáhli, bylo nasi goreng s kuřetem, a udělali oheň, protože náš výlet zítra končí.