• Day 16

3.den Lembongan

August 31, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 25 °C

Kluci jeli ráno surfovat, já s Pavlem jsme objeli ostrov na motorkách. Část cesty vedla vnitrozemím. I tam bylo občas nějaké ubytování, hospody a krámky. Téměř na každém kroku se dalo koupit něco k jídlu a benzín. Benzín se prodává v petkách a vždy ochotně ti ho nalijou do nádrže.
    Přejeli jsme po spojovacím mostě na Ceningan. Ve vnitrozemí se cesty zhoršily, nebyl asfalt, ale prašné kamenité cesty a prudké kopce s zatáčky. 2x jsem položila motorku, pokaždé se kolem naskytlo hodně lidí připravených pomoci. Ta nebyla potřeba, ani jsem se nezranila, ale při druhém pádu podivně zapraskala, ale jela.
    Ke klukům jsme se dostali pozdě, až když byli z vody venku a seděli v restauraci. Byli prochladlí a Vítek byl navíc odřený na břiše a koleně. Dali jsme lehký oběd. Restaurace byla na útesu, ze kterého se dalo skákal do vody. Bylo to asi 7 m nad hladinou. V jednu chvíli přišla taková vlna, že nás totálně spláchla, naštěstí jsme měli už snědeno, jen Adamovi to naředilo kafe. Pak jsme se přesunuli k přírodní památce - útesům Devil's Tear. Cestou Vítek píchnul, už podruhé, pro změnu zadní kolo. Využili jsme stejnou opravnu. Než kolo opravili, dali jsme si bintang a čerstvý džus v podivné restauraci. Vybral ji Pavel, protože se mu zželelo staříka, který nás k sobě lákal.
    Útesy byly krásné, nebylo tam moc lidí. Asi proto, že byl už odliv a voda necákala tak vysoko.
    Večer jsme jeli k pláži Jungutbatu. Vedla tam pěší cestička po útesu podél břehu lemovaná restauracemi. Stihli jsme krásný západ slunce. Večeřeli jsme v thajské restauraci.
    Na ubytku jsme ještě chvíli poseděli na terase.