• Day 17

4.den Lembongan

September 1, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Na motorkách jsme si dojeli na snídani do vyhlidnuté restaurace Pemedal resort . Chtěli jsme (PJ) se vykoupat, byl příliv. Zaplaval si jen Pavel, já zachraňovala boty, které nám smetla vlna do oceánu.
    Koupili jsme si výlet lodí na Manta Bay. Manty, neboli rejnoci manta, jsou velké ryby s dlouhými ploutvemi s rozpětím až 9m. Tenhle druh není pro člověka nebezpečný.
    Loď jsme měli jen pro sebe, já dělala fotografa, ostatní šnorchlovali. Kapitán nás provezl podél břehů ostrova Nusa Penida. Celkem jsme navštívili 3 místa. Manty jsme neviděli, zato spoustu rozličných ryb a také hejno delfínů. Delfíny jsem viděla i já z lodi. Vždy před výstupem z lodi nacházeli do vody housky, aby nalákali ryby. Při poslední zastávce jsme dostali housky taky, ne na svačinu, ale abychom mohli ryby krmit. Bylo to úžasné, jak zobaly z ruky.
    Zastavili jsme se v jedné restauraci ba nejlepší mango smootie na světě.
    Pak ATV zajeli vyzvednout video a fotky ze šnorchlování, sraz jsme měli u mostu, kde jsme vrátili 2 motorky. Vrácení motorek předcházelo dohadování o ceně, jak nám jedna motorka nestartovala. Nakonec to dopadlo dobře a rozešli se všichni spokojení.
    Večeři jsme dali tam, co jsme snídali.
    Zbytek večera jsme strávili u bazénu s bintangem, míchanými nápoji v plechovce a s durianem. Durian je ovoce, které vypadá jako ohromná ostnatá šiška, strašně smrdí. Vítek ho statečně rozkrájel a vydoloval obsah. Na omak to bylo slizké, jako rozvařený knedlík. Chuť to mělo jako nasládlý česnek a bůhví co ještě. Já a Terka jsme si jen lízly, ale kluci byli stateční a kus ho snědli.