Satellite
Show on map
  • Day 2

    Dag 3: Paihia en Cape Reinga

    November 13, 2022 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

    Wij ruilden regen en overstromingen in voor een heldere hemel met een heerlijk ongezond sterk zonnetje. De ozonlaag is hier echt beduidend minder dik dus in twintig graden voelt het aangenaam warm. De trui was dus overduidelijk een beetje overdreven maar ik had( ja ja, de koffer is er!!!!) geen alternatief.

    De bus vertrok voor dag en dauw al naar Cape Reinga, het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland. Inclusief in de Tour zat ook een buschauffeur die uitlegde wat wij konden zien maar door het zware accent en de snelheid waarmee men hier praat, konden wij net zo goed luisteren naar muziek van Frans Bauer en even veel leren.

    Nog steeds met de Nederlandse delegatie hebben wij de ruige kust van het Noordereiland ontdekt. Met een falafelsalade en een stevige discussie over Zwarte Piet vervolgden wij onze tour naar onze volgende activiteit: zandsurfen! Ik heb het welgeteld 1 keer gedaan want je moest tientallen meters klimmen opm bovenop te komen. Maar de resultaten mogen er zijn zie je in het filmpje.
    Scheurend over het strand (afschuwelijk voor flora en fauna daar, dat heb ik de chauffeur laten weten) crossen we weer terug. Nieuw Zeeland heeft zulke prachtige uitzichten, die moeilijk vast te leggen zijn op camera. Zodra de GoPro eindelijk gelinkt is ga ik het proberen om te delen...
    Maar je valt van verbazing in verbazing.
    Is het niet om de uitzichten, is het wel om hoe vriendelijk mensen zijn voor je als reiziger. Als je even rondkijkt en zoekt, vraagt er al iemand of die je de weg kan wijzen. En de "how are you's" zijn echt bedoeld om er achter te komen of alles goed gaat.
    Je voelt je op weinig plekken zo welkom!

    Terug naar de reis. Vanwege de hoge prijzen hier is het niet te betalen om elke dag uiteten te gaan. Daarom moesten wij gisteren eraan geloven om te koken. Zelfs ik met mijn kookwalging zal soms blikvoer moeten opentrekken...

    Omdat we zo vroeg opstaan lig ik ook rond 22.30 e slapen. Echt stappen komt er niet van. Maar wie doet dat ook voor 8 euro per biertje...
    Weer een aantal sfeerimpressies!
    Read more