Satellite
Show on map
  • Day 2

    Dag ,4: Russell en terug naar Auckland

    November 13, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 22 °C

    Ik wil nog niet weg. Zoveel eilandjes om te ontdekken, terrasjes om op onderuit gezakt te zitten en mijn blonde vriendinnen wil ik nog helemaal niet missen. Maar er is een tijd van komen en gaan...
    .
    Met zijn drieën vertrokken we vroeg naar de pont om de oversteek te maken naar Russell, het meest idyllische kustplaatsje dat je je maar kan voorstellen met huizen met prachtige veranda's, met nog schitterendere uitzichten. We bezochten de oudste kerk van Nieuw Zeeland en genoten van een koele zeebries op een bankje overkijkend op de baai.
    's middags hebben we nog met zijn drietjes geproost met een Nieuw Zeeuwse rosé, en scheiden helaas onze wegen voorlopig. M&M blijven nog in Bay of Islands en mijn bus gaat verder richting het zuiden. Altijd jammer als je leuke mensen ontmoet met wie het zo klikt, waarvan je zo snel weer afscheid moet nemen.

    De bus vertrok om 13.30 en ik zag huizenhoog op tegen Auckland. Het beeld van de zielloze en grauwe Auckland, dat veel mensen in de bus hadden, stemde mij niet gelukkig.
    Natasha en Patricia verzekerden mij echter dat zij mijn mening konden veranderen over de stad als we op pad gingen in de avond.
    De rondleiding rond de "highlights" werd ik niet warm van
    Een lekkere vegan pizza en een aantal pils verder, was de foto die ik heb bijgevoegd het meest vrolijke moment van het verblijf in de stad. Èn een Starbucks die om de hoek zat, maar Gingerbread Lattes horen geen hoogtepunten te zijn van een stad

    Het vooruitzicht was gelukkig slechts een nachtje en daarna snel weg. Ik verklap al dat het een verademing is om nu ergens anders te zijn!
    Read more