Satelit
Tampilkan pada peta
  • Hari 12

Dag 14: Wellington

23 November 2022, Selandia Baru ⋅ ☀️ 20 °C

Na vroeg gewekt te zijn door de vertrekkende kamergenoten hadden Lynn en ik om 10.00 afgesproken naar het Te Papa museum te gaan, een indrukwekkend museum over de geschiedenis van Nieuw Zeeland. Er was zo veel te zien, van platentektoniek tot de aanwezige fauna tot contemporaine Maori bouwstijl en kunst. We waren op een gegeven moment het beu en we wilden naar buiten, want eindelijk scheen de zon weer!

Een highlight is de Mount Victoria beklimmen is tot het uitzichtpunt. Wij hadden alleen de verkeerde route genomen, waardoor het een hele stijle tocht werd en we hijgend boven kwamen. Het uitzicht was inderdaad heel mooi want je kan tot ver kijken, maar er stonden de hele tijd Indiërs en Chinezen in het beeld waardoor wij beperkt foto's konden maken.
    Bij de afdaling moesten we ook stukken met glijbanen, dat tot hilariteit leidde
    De pijnlijke knieën konden de pret niet drukken.

Inmiddels was het alweer laat in de middag en checkten wij in bij mijn hostel. Ik zit op de verdieping met allerlei gezinnen (met rondrennende konge kinderen dus) en heb nog niet veel aanspraak gevonden hier

Samen met Lynn ging ik nog met de kabelbaan omhoog om via de botanische tuinen naar de stad terug te lopen.
    Tóch nog voor de laatste keer uiteten met een drankje en dat koken komt later.
    Nog wat lezen en vervolgens was het wel weer tijd om te slapen, met giebelende kinderen op de gang.
    Baca selengkapnya