• Day 23

Dag 25: Hooker Valley Track (Mt Cook)

December 4, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Wat een teleurstelling dat we weg moeten uit Queenstown. Er is nog zoveel te beleven en zo veel te zien. Maar, mijn reis begint op zijn eind te lopen dus we moeten weer naar het Noorden.
    Het zou een saaie dag worden, maar een aantal oplettende reizigers hadden gezien dat we LANGS Hooker Valley Track gingen dus dat we net zo goed die route konden lopen. De buschauffeur streek over zijn hart en dropte ons bij deze fenomenale wandelroute.
    Inmiddels zat ik weer op de bus met allerlei mensen die ik al een tijdje kende, waardoor het extra gezellig was om dit te lopen.

Na 2 uur hiken waren we wel dorstig, dus dronken wij uit het beekje wat door de vallei liep
    Heerlijk fris water, en achteraf geen darmklachten!
    We kwamen eind van de middag aan in Lake Tekapo.
    We hebben daar de zonsondergang gekeken

Lake Tekapo staat bekend om dat je er veel sterren zou kunnen zien. Omdat de maan fel scheen zagen we wel een aantal sterren, maar was het desondanks nog wel mooi
    Ik sliep heerlijk in een appartementje om even te herstellen van al die hostels.
    Tijden niet zo lekker geslapen!