Satellite
Show on map
  • Day 22

    Dag 24: Queenstown - Milford Sounds

    December 3, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

    Ik merk dat ik wel klaar begin te raken met het slapen in hostels. Vannacht was een ramp: de kroeg tegenover besloot dat de hele straat mee moest feesten. De dronken tieners strompelen naar binnen en vallen over hun eigen koffer.
    De morgen begint ook fris. Terwijl ik uit mijn bed stap, voel ik een koude substantie tegen mijn voet en een koud voorwerp. Ik blijk in de overgebleven kip de staan van mijn kamergenoot, die zijn eten in bed heeft gegeten en zijn bord voor het trappetje heeft gezet. Goed begin wel zo.

    Om 05.00 reed de bus voor een vijfurige rit naar Miflord Sounds, een van de adembenemende fjorden.
    Tien uur rijden voor een 2 urige rondvaart waren het helemaal waard. Dit is toch wel een reis die aan elkaar hangt van hoogtepunten. Zoals Mandy opmerkte is de slogan van onze groep wel "oh wauw"
    Het is gezellig met zijn allen op de boot en het weer is prachtig.
    Van alle indrukken en het vroege opstaan zijn we uitgeput en slapen de weg terug naar Queenstown.

    Ik besluit om nog even te wandelen door Queenstown en vervolgens eten we bij Mandy en Audrey op het balkon.
    De zonsondergang is weer fenomenaal.
    Dan is het alweer gedaan met Queenstown. Een stad met zoveel opties, waar je minstens een week voor nodig hebt. Ik kom terug naar dit backpacker walhalla!
    Read more