Cuba
Provincia Granma

Here you’ll find travel reports about Provincia Granma. Discover travel destinations in Cuba of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bayamo (2)

May 7, 2017 in Cuba

Da die Agentur keine weiteren Interessenten für die Wanderung gefunden hat, fahren wir heute zu Fidel Castros Geburtshaus. So bekannt kann es nicht sein, da der Guide mehrmals nach dem Weg fragen muss und quasi bei der Hofeinfahrt das erste Hinweisschild steht. Auf der Rückfahrt gibt es einen Snack vom Stand an der Straße.

Bayamo (3)

May 7, 2017 in Cuba

Nach der Rückkehr von Fidels Geburtshaus, gehe ich mit unserem Guide zum Hahnenkampf. Hier sind tatsächlich nur Locals und ich. Es ist unglaublich laut und die Leute fiebern richtig mit. Schließlich geht es ja auch um Geld. Auch mein Guide wettet bei verschiedenen Kämpfen und macht unter dem Strich Verluste.

Abends sind wir bei ihm und seiner Familie zum Essen eingeladen. Echt spannend und das Essen war jetzt auch keine Überraschung. 😄 Lecker war es trotzdem.Read more

bayamo

December 13, 2016 in Cuba

We reizen verder richting het zuiden. Op een van de bussen ben ik Dor [jongen op de 5de foto] weer tegen gekomen. We zijn zeer goede vrienden geworden na dias de los muertos en komen elkaar altijd toevallig weer tegen het lijf. Hij woont in Israel, Tel Aviv, vermijdt tourist traps, trekt prachtige foto's en heeft op 2 maanden tijd vloeiend spaans leren spreken.
    Ons doel is om naar Sierra Maestra te gaan om daar de geschiedenis op te snuiven en het beter te begrijpen. Maar voor we naar het nationaal park gaan slaan we eerst een goede voorraad rum en sigaren in.Read more

sierra maestra

December 14, 2016 in Cuba

We nemen een jeep om naar een casa particulares midden in de Sierra Maestra te rijden. De natuur is prachtig en ik ben blij dat ik de drukke steden kan ontwijken en even kan genieten van de rust. Het cubaans koppel in wiens huis we verbleven waren ontzettend vriendelijk. Elke maaltijd die ze voor ons bereiden was een groot feest.
    De volgende dag maken we ons klaar om dieper het Sierra Maestra in te trekken.
    Het is de grootste bergketen van Cuba en is beroemd geworden omdat in 1956 Fidel Castro en zijn 81 kompanen daar landden aan boord van het jacht de Granma.
    De strijd in en rond de Sierra Maestra, waar Castro zich lang schuil hield, zou nadien nog 2 jaar duren tot de revolutionaire troepen onder het bevel van Che een definitieve overwinning behaalden op dictator Batista in Santa Clara.
    Men gelooft dat Fidel deze strijd heeft gewonnen omdat hij het domein zo goed kende en dat de inwoners van Sierra Maestra hem hard gesteund hebben met oa hun trouw tegenover Castro, voedselvoorzieningen, gezondheidszorg, ...

Trinidad --> Bayamo

May 5, 2017 in Cuba

Heute geht es nach Bayamo. Nach Bayamo? Ja. Ich habe mich spontan umentschieden. Statt nach Cienfuegos fahre ich in die andere Richtung. Bevor es nach Santiago geht, will ich von Bayamo aus in die Sierra Maestra wandern gehen. Alleine ist es mir aber zu teuer und ich vereinbare mit der Agentur, dass sie mir Bescheid gibt, sobald es weitere Interessenten gibt.

Später treffe einen Brasilianer, mit dem ich abends essen gehe. Spannend, wen man so alles kennenlernt. 😀Read more

Provincia Granma