Dagje Cameron Highlands

August 12, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag vroeg opgestaan om alle drukte hier voor te zijn, eerst richting mossy forrest! De weg ernaartoe was al een belevenis, een soort 1 baans weg met enorm veel gaten en hobbels in de weg, daarom niet zo raar dat je over 7,5 km een half uur doet :). Gelukkig wel theeplantages gezien, maar het staat nog steeds in schril contrast wat het ooit was. Mossy forrest was erg leuk, we liepen in de volle mist waardoor het nog mooier was. Daarna naar de vlindertuin, niet echt de moeite waard. Onze afternoon tea bij the old smkohouse helemaal wel, hier hadden we 19 jaar geleden ook een afternoon tea gehad! Prachtig hotel met restaurant met een prachtige tuin!
    En toen? Vol de file in, over een stuk van nog geen 5 km deden we 45 min, pfff wat een drukte hier, een korte stop gemaakt bij een theeplantage, maar daar werd je echt gillend gek door de drukte. Dus besloten we de berg af te rijden om bij de orang asli (bergstam) op bezoek te gaan. Hier zijn ze ook met hun tijd meegegaan, nog wel oude huizen op palen, maar sommige wel met zonnepanelen. Voor de rest wel heel primitief.
    Op de terugweg gelukkig niet veel verkeer en dus toch nog een x richting een theeplantage van BOH dit keer. Hier was het ook helemaal niet druk, gelukkig maar! Dus alle tijd om op het uitzichtpunt te genieten van het uitzicht en foto’s te maken. En na een kopje BOH thee richting ons appartement even chillen. Eten hebben we gedaan bij mossy forrest cafe met een heerlijke hamburger! Morgen vroeg op om richting Penang te rijden en alle drukte voor te zijn.